معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

دلایل استرس و راه های جلوگیری از آن

علت استرس را از بین ببرید

استرس معمولا با اعمال فشار از جانب دیگران و گاهی خودمان بوجود می آید و اگر به آن بی توجه باشید ممکن است باعث شود نتوانید به راحتی به کار خود ادامه دهد. میزانی اندک از استرس مفید است اما خارج شدن آن از کنترل بر عملکرد ما تاثیر منفی خواهد گذاشت. در مقاله حاضر به برخی عوامل بروز استرس و روش غلبه بر آنها اشاره می کنیم.

نداشتن زمان کافی

معمولا تمام روز تلاش می کنید تا کارهای خانه و محل کار را انجام دهید اما در پایان روز هنوز کارهایی برای انجام دادن هست. گاهی این موضوع در پی توقعات غیر واقعی از شما رخ می دهد، اما اغلب اوقات مدیریت نکردن صحیح زمان و در نظر نگرفتن اولویت ها سبب بروز استرس می شود.

راه حل: یاد بگیرید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید

این موضوع ممکن است خیلی واضح به نظر رسد اما مدیریت صحیح زمان باعث کاهش استرس می شود. بسیاری افراد وقت خود را با مسائل کم اهمیت هدر می دهند، پس ترتیبی دهید که کارهای خود را اولویت بندی کرده و کارهای مهم را اول از همه انجام دهید. همچنین کارهایی که علاقه ای به انجام آن ندارید را ابتدا و پیش از کارهایی که دوست دارید انجام دهید، زیرا فکر کردن به کارهایی که دوست ندارید خود باعث استرس می شوند.

نداشتن عادات صحیح رفتاری

مردم به دلیل کمبود وقت، سلامت زندگی نمی کنند، مثلا خوردن فست فود به دلیل نداشتن زمان کافی برای صرف غذا، و برخی به دلیل داشتن استرس، زندگی سالمی ندارند، مثلا با سیگار کشیدن. به هر دلیلی که هست، نداشتن عادات صحیح توانایی شما را برای مقابله با استرس کاهش می دهد و در شرایطی نیز می تواند باعث افزایش استرس شما شود.

راه حل: تغییرات کوچکی برای داشتن زندگی سالم تر ایجاد کنید

داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و خواب کافی بدان معناست که شما توانایی مقابله با استرس را دارید. ورزش برای کاهش استرس بسیار مفید است، وقتی می دانید که عادات صحیح رفتاری برای سالم زندگی کردن در پیش گرفتید، افکارتان مثبت می شود و راحت تر می توانید از عهده استرس برآیید.

توقع بیش از حد از خود

ممکن است هم در محل کار هم خانه توقع زیادی از خود داشته باشید، یا ممکن است چون نمی خواهید به کسی نه بگویید میزان کارهایی که باید انجام دهید زیاد شود. در این حالت ممکن است به خاطر داشتن کارهای زیاد دچار استرس شده و نتوانید وقت خود را طوری تنظیم کنید که به همه کارها برسید. پذیرفتن کارهای زیاد به این معناست که نخواهید توانست کارها را به بهترین نحوی که دوست دارید انجام دهید.

راه حل: محدودیت های خود را بشناسید و زیاد از خود توقع نداشته باشید

بهتر است صادق باشید و به دیگران توانایی و محدودیت خود را بگویید. در این شرایط می توانید با نپذیرفتن کاری بالاتر از توانایی خود، از داشتن استرس های غیر ضروری جلوگیری کنید. و به یاد داشته باشید که درخواست کمک از دیگران به معنای ضعف شما نیست.

نزاع در خانه یا محل کار...

استرس دلایل متعددی دارد، اما با راه حل هایی که در این مطلب ذکر شده می توانید میزان استرس را کاهش دهید.

نزاع در خانه یا محل کار

اگر رابطه ای در خانه یا محل کار، شما را آزار می دهد، احتمال داشتن استرس در شما بالا می رود. این نزاع ممکن است به دلیل عدم توافق بر سر انجام کاری باشد، و فکر کنید برای پیشرفت باید نظر خود را نگه دارید اما چنین شرایطی نهایتا به ایجاد استرس کمک می کند.

راه حل: از نزاع غیرضروری دوری کنید

درحالیکه نزاع ممکن است غیر قابل اجتناب باشد، بهتر است تا حد ممکن از آن پرهیز کنید. هیچ دلیلی برای پرخاشگری وجود ندارد. سعی کنید راه حلی پیدا کنید که هر دو طرف را راضی کند. به یاد داشته باشید که همیشه گفتگوی دوستانه بهتر از نزاع است.

نمی توانید همه چیز را آنگونه که هست بپذیرید!

برخی مردم نمی توانند همه چیز را آنگونه که هست بپذیرند. اگر تلاش کنید چیزی را که نمی توانید تغییر دهید،دگرگون کنید، استرسی غیر ضروری برای خود ایجاد می کنید و هنگامی که استرس دارید توانایی تمرکز بر روی بقیه کارهایی که می توانید انجام دهید را از دست می دهید.

راه حل: مسائلی را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید

تغییر شرایط دشوار همیشه امکان پذیر نیست. ممکن است صحبت کردن با کسی به شما کمک کند تا مسائل را از منظری دیگر بنگرید.

                                                                        ------------------------------------------------------------------------------

  تنها كسی كه باید دگرگون شود، خودتان هستید؛ خودتان كه دگرگون شوید،

  همه ی اوضاع و شرایط پیرامون تان نیز دگرگون می شود

 

كسانی كه پیوسته ناآرام اند، عزت نفس شان كم است و خودشان را دست كم می گیرند. (ریچارد گرهم)




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:دلایل استرس و راه های جلوگیری از آن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ارتباط با کودک 1-2 دوساله

  • کودکان چطور ارتباط برقرار می کنند؟
  • چکار باید بکنم؟
  • باید نگران باشم؟

توسعه زبانی کودکان عمدتا در این زمان صورت می گیرد، به خصوص پس از 2 سالگی.

در این زمان کودکان مطالبی را که به آنان گفته می شود بهتر درک می کنند، می گویند که چه می خواهند و سعی می کنند تا کارهای پیچیده تر را دریابند.

کودکان چطور ارتباط برقرار می کنند؟

بسیاری از کودکان اولین لغات خود را در این سن می گویند، برخی شاید زودتر و برخی دیگر ممکن است تا حدود 2 سالگی سخن نگویند.  کودکی که مشغول یادگیری راه رفتن است ممکن است سخن گفتن را به بعد موکول کند؛ این امر عجیب نیست و جای نگرانی ندارد.

کودکان در این سن ممکن است لغاتی را دست و پا شکسته یاد گرفته باشند که حتی قابل فهم نیست. برای صحبت کردن، احتمالا سریع پیشرفت می کنند و اجسام آشنا را تشخیص می دهند و اسم آن را می گویند؛ اسامی اجسام و افراد آشنا و اعضای بدن خود را تشخیص می دهند.

در 2 سالگی، کودکان جملات 2 تا 4 کلمه ای را بیان می کنند. البته پزشک کودک شما فقط انتظار دارد که کودک شما 2 کلمه را کنار یکدیگر استفاده کند.

فرقی نمی کند کودک چه زمانی اولین کلمه را به زبان بیاورد اما بیشتر مطالبی را که به وی گفته می شود درک می کند. کودک شما در این سن باید بتواند درخواست شما را درک کند (مثلا: توپ قل بده به مامان!) و باید اسامی اجسام آشنا و اعضای خانواده را تشخیص دهد.

در این سن کودکان دوست دارند محدودیت ها را امتحان کنند. در 18 ماهگی، قادرند با اقتدار "نه" بگویند و در 2 سالگی زمانی که دوست ندارند کاری را انجام دهند خشم خود را نشان می دهند. همچنین حس مالکیت نشان می دهند، مثلا ممکن کلمات "مال من" را بشنوید و یا اگر چیزی را از آنها بگیرید گریه کنند.

چکار باید بکنم؟

کودک شما به تمام حرفهایی که به او می زنید گوش می دهد و همه آنها را به یاد خواهد سپرد. به جای کودکانه سخن گفتن، اسامی صحیح مردم، مکان ها و اجسام را یاد بدهید؛ آرام، واضح و ساده سخن بگویید.

کودک شما ممکن است با علامت سخن بگوید مثلا به سمت چیزی که می خواهد اشاره می کند. اشاره کردن خوب است اما شما باید آن را با تفسیر بیان کنید مثلا بگویید: "آب می خواهی؟ شیر؟ صبر کن الان برایت می آورم." این کار کودک شما را تشویق می کند تا پاسخ دهد و در مکالمه شرکت کند. اما با نگه داشتن غذا یا آب تا زمان گرفتن پاسخ، کودک را ناامید نکنید.

بین 15 تا 18 ماهگی، کودک شما از بازی های کلامی لذت می برد، مثلا از وی بخواهید اجسام را بشناسد، " گوشت کو؟ مامان کجاست؟ " دایره لغات کودک به سرعت بالا می رود، اما تلفظ صحیح آن سرعت را ندارد. در عوض هنگام پاسخ، کلمه را با تلفظ صحیح به کار ببرید.

                                                                   

باید نگران باشم؟

برخی کودکان تا 2 سالگی سخن نمی گویند، با صدا و اشارات منظور خود را می رسانند. وسعت دایره لغات نیز متفاوت است. برخی کودکان لغات زیادی را می دانند درحالیکه برخی کودکان دایره لغات کمی دارند.

بیشتر کودکان این توانایی های ارتباطی را دارند:

  • در 18 ماهگی حدود 15 لغت می گویند
  • در 2 سالگی 2 لغت کنار هم به عنوان جمله استفاده می کنند
  • و در 2 سالگی فرمان شما را دنبال می کنند

اگر نگرانی دارید فورا با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص زمانی که فکر می کنید کودک شما سخن نمی گوید و یا به سخن شما هیچ پاسخی نمی دهد.

صحبت نکردن کودک والدین را نگران می کند زیرا تصور می شود که ممکن است مشکل شنوایی داشته باشد. کودکی که مشکل شنوایی دارد دیرتر سخن می گوید و ارتباط برقرار می کند. اگر نگرانی و یا سوالی دارید با پزشک کودک مشورت کنید.

 

تهیه و تدوین: گروه موفقیت سایت پنج دری

منبع: www.ehow.com

آنچه سرنوشت آینده ما را میسازد، نه شرایط زندگی بلکه تصمیمات ماست. "رابینز" 




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:ارتباط با کودک 1-2 دوساله ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بی توجهی مالی جوانان!

 

جوانان و نوجوانان این دوره و زمانه علاقه زیادی به پس انداز ندارند و معمولا تمام پول خود را خرج می کنند. اما تنها آنها نیستند بلکه بسیاری از مردم فکر می کنند که زمان زیادی برای کسب درآمد پیش از بازنشستگی دارند. اما تردید وجود ندارد که چند گام جلوتر به پیش رفتن در کارتان باعث افزایش دارایی ها و ارتقا سطح کیفی زندگی آتی شما خواهد شد. گرفتن تصمیمات مهم و کلیدی و عمل کردن به آنها کمک می کند تا با آینده ای که برای خود می بینید سرمایه خود را تنظیم کنید.

بازنشستگی

وقتی در دهه سوم زندگی خود به سر می برید، بازنشستگی خیلی دور می نماید. شما موضوعات زیادی برای فکر کردن دارید مانند ازدواج، یافتن کار خوب و احتمالا خرید خانه. در حالیکه به نظر می رسد جوانان نگرانی زیادی برای بازنشستگی ندارد، اما این مطلب بسیار با اهمیت است. عادت کنید مقداری از درآمد خود را کنار بگذارید (مشاوران مالی پیشنهاد می کنند 10% درآمد ماهانه خود را پس انداز کنید) و این تبدیل به عادتی برای تمام زمان اشتغال شما خواهد شد.

مراقب استفاده از کارت های بانکی خود باشید

وقتی جوان هستید، داشتن پس انداز بسیار خوب است، حواستان باشد برای موارد غیر ضروری از پول خود استفاده نکنید. جوانان به دلیل دیدگاه مالی کوتاه مدت معمولا تا ریال آخر موجودی کارت بانکی خود را هزینه می کنند اما هزینه کردن بیش از درآمد و عادت نداشتن به پس انداز در بلند مدت به زیان آنها تمام خواهد شد. خرید با کارت بسیار راحت است و ممکن است برای خرید بیشتر شما را وسوسه کند. در این حالت پس انداز شما به سرعت را به باد خواهد رفت و ممکن است شما را زیر قرض ببرد.

سرمایه ای برای مواقع ضروری داشته باشید

سعی کنید هرچه زودتر پس اندازی برای مواقع ضروری آماده کنید. توصیه می شود هزینه های 3- 6 ماه خود را از پیش پس انداز داشته باشید. در این حالت اگر کار خود را از دست دهید یا با هر مشکلی در آینده مواجه شوید، پس اندازی برای آن مواقع دشوار خواهید داشت.

برای خریدهای بزرگ مثل خانه پس انداز کنید

اگر می خواهید زمانی صاحب خانه شوید، بهتر است از همین حالا پس انداز کنید.

 

  با چوبهایی كه در جوانی گرد آوری در پیری گرم خواهی شد. (مثل آفریقائی(




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:بی توجهی مالی جوانان!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

راهنمايي ساده براي خوشحال بودن

در زمان حال زندگی کردن بسیار مطلوب است

 

شما مي خواهيد خوشبخت باشيد و اين آرزوي هر كسي است اما هميشه نمي توان به آن دست يافت. بسياري از مردم منتظر هستند تا سعادت و خوشي آنها را پيدا كند اما بر خلاف آنچه در قصه ها است خوشي با معجزه و جادو به دست نخواهد آمد. حتي خوشبختي چيزي نيست كه برايتان اتفاق بيافتد بلكه بايد آن را بدست آورده و سپس پرورش دهيد.

نظر محققان چيست؟

آنچه باعث خوشحالي در شما مي شود شخصيت شما است، افكاري كه در شما شكل مي گيرد و بر اساس آن رفتار مي كنيد.

شما مي توانيد روش خوشحال بودن را ياد بگيريد. پول و ثروت تنها براي مدت كوتاهي مي تواند شما را راضي نگه دارند. خوشبختي نمي تواند تنها به يك عامل بستگي داشته باشد بلكه مجموعه اي است از عوامل بنيادي در زندگي شما همانند:

  • گذراندن وقت با خانواده و دوستان
  • دانستن قدر آنچه كه داريد و لذت بردن از آن
  • داشتن ديدي مثبت
  • هدفمند بودن
  • زندگي كردن در زمان حال

محققان معتقدند افكار و اعمال شما سطح خوشبختي شما را تعيين مي كنند. مسلماً بدست آوردن خوشبختي آنقدر هم كه به نظر مي رسد آسان نيست اما دور از ذهن هم نخواهد بود.

در اينجا چند راه براي شروع پيشنهاد مي شود:

در روابطتان سرمايه گذاري كنيد. در اطراف انسان هاي شاد مي توان انرژي گرفت. اين گونه افراد ممکن است دوست و يا فاميل باشند. آنها براي جشن گرفتن لحظه هاي خوب در كنارتان هستند و شما را در شرايط سخت حمايت مي كنند. روابط خانوادگي و دوستانه احتياج به پرورش دارد. با افراد مناسب در اطرافتان روابط بلند مدت برقرار كنيد. قدر كار و توجه آنها را بدانيد و به همان نسبت به آنها توجه كنيد.

قدردان باشيد. قدرداني كردن مسلماً چيزي بيشتر از گفتن "متشكرم" است. حس قدرداني بايد در شما تقویت شود. معمولاً اتفاقات ناگوار همانند مريضي يا از دست دادن عزيزي موجب مي شود تا ارزش يك فرد در زندگي نمايان شود. قبل از اینکه چنین رویدادهایی رخ دهد به ارزش اطرافیان تان توجه کنید. هميشه قدردان باشيد تا خوشبختي قطره قطره وارد زندگيتان شود.

خوشبين باشيد. در اين دنيا اتفاقات ناگوار همواره در حال وقوع است اما در عين حال اتفاقات خوشايند نيز وجود دارد. شما بايد عادت مثبت ديدن را در خود پرورش دهيد. اجازه ندهيد كه عوامل منفي ديد شما را نسبت به زندگي منفی و بد كنند. افراد بسياري هستند كه ذاتاً مثبت نمي انديشند اما به اين معنا نيست كه نمي توانند انديشه هاي مثبت را در خود پرورش دهند. ديد مثبت تنها احتياج به صرف وقت و تلاش دارد.

اگر افكار منفي بر ذهن شما سايه افكنده است، براي چند ثانيه آرامش خود را حفظ كنيد و از خود بپرسيد:

آيا شرايط آنقدر كه من فكر مي كنم وخيم است؟

آيا راه ديگري براي نگاه كردن به اين موقعيت وجود دارد؟

از اين تجربه چه مي توانم بياموزم تا در آينده از آن استفاده كنم؟

هدفمند باشيد. در زندگي داشتن هدف بسيار مهم است. داشتن هر هدفي زندگي شما را شكوفا مي كند، به شما اعتماد به نفس مي دهد و به شما كمك مي كند تا با افراد جديدي آشنا شويد.

در زمان حال زندگي كنيد. هيچ وقت خوشي هايتان را در زندگي به زمان ديگري موكول نكنيد. فكر نكنيد كه خوشي ها فقط متعلق به زماني است كه استرس و شلوغي در زندگيتان كمتر است. چنين روزي ممكن است هرگز فرا نرسد. با تمركز بر چيزهاي مثبت از شاديهاي كوچك زندگي لذت ببريد.




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:راهنمايي ساده براي خوشحال بودن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

فرمولی برای پیشرفت مداوم

کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا به کار و حرفه خود سرعت بخشید. شما می‌توانید اهداف واضح و مشخصی را بر هر جنبه از زندگی خود تعیین کرده و ...

 

به حرفه خود سرعت بخشید

کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا به کار و حرفه خود سرعت بخشید. شما می‌توانید اهداف واضح و مشخصی را بر هر جنبه از زندگی خود تعیین کرده و سپس برای دستیابی به آنها برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید برای کارتان برنامه‌ای را طرح کنید و روی برنامه‌تان کار کنید!

مسئولیت بیشتری طلب کنید

شما می‌توانید مسئولیت آنچه را که هستید و هر آنچه را که خواهید شد به طور صد در صد بپذیرید. شما می توانید از بهانه جویی و سرزنش دیگران امتناع کنید. شما می توانید از رئیس خود خواهش کنید تا مسئولیت های بیشتری به شما واگذار کند و وقتی که آنها را پذیرفتید تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن یک کار فوق العاده به کار برید.

از استعداد های ذاتی خود استفاده کنید

در کتاب عهد جدید مسیحیان در یکی از داستان های مربوط به استعدادها،‌ حضرت مسیح می فرمایند: " ای خدمتکار خوب و وفادار،‌تو در امور کوچک درستکار هستی اما من از تو استادی در کارهای بزرگ خواهم ساخت".

اگر در هر کاری که به شما واگذار می شود از توانایتان به نحو احسنت استفاده کنید آنگاه کارهای بزرگتر و مهمتری به عهده شما گذاشته خواهد شد و در نتیجه آن درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

تمامی خود را وقف پیشرفت مداوم کنید

کلید دست یابی به موفقیت در طولانی مدت این است که تمامی خود را وقف پیشرفت مداوم کنید. اگر شما هر روز کاری یک دهم درصد مولد­تر شوید، آنگاه هر روز کاری یک هزارم به جلو پیشرفت خواهید کرد. آیا این امکان پذیر است؟ البته که هست!

بهبود نسبی در زمان

اگر شما یک دهم درصد در هر روز تواناتر شوید به این معنی است که هر هفته پنچ دهم درصد مولد تر خواهید شد. نیم دهم درصد تواناتر شدن در هر هفته معادل است با 2 درصد بهترتر شدن در هر ماه و 26 درصد پیشرفت در هر سال. اثر تجمعی این بهبود نسبی را زمانی متوجه خواهید شد که پیشرفت فوق العاده‌ای کرده اید و ارزش کارتان به شدت افزایش یافته است.

چگونه بهره وری خود را دو برابر کنید

26 درصد بهره‌ورتر شدن در هر سال به این معنی است که می‌توانید در عرض دو سال و نیم عملکرد و بهره وری خود را دو برابر کنید. با این روش بعد از یک دهه، 1004 درصد بهره‌وری خود را افزایش داده‌اید.

دلیلی برای همه موفقیت‌های بزرگ

به این اصل،‌ قانون تجمعی و یا اصل پیشرفت افزایشی گفته می‌شود. این یک دلیل اساسی برای تمام موفقیت ها است: در کل هر کاری سخت به نظر می رسد اما با تقسیم آن به بخش های کوچک تر می‌توان به راحتی آن را انجام داد.

فردی مطمئن باشید!

تصمیم بگیرید و نه تنها 100 درصد بلکه 1000 درصد مطمئن باشید. خود را موظف به توسعه مداوم زندگی شخصی و حرفه‌ای خود کنید. بخوانید،‌ به برنامه های صوتی گوش کنید و دوره‌های اضافی را بگذرانید. این فرایند به طور کلی زندگی شما را دگرگون خواهد کرد.

تمریناتی برای عمل کردن

شما دو کار می توانید انجام دهید تا این ایده ها را فوراً‌ عملی سازید: اول برای بهتر شدن هر روزه خود برنامه‌ریزی کنید. برای کمک به پیشرفت کاری خود هر روز یک ایده جدید یاد بگیرید و به آن عمل کنید. اثر تجمعی شما را شگفت زده خواهد کرد. دوم اینکه صبور باشید. انتظار نتایج فوری و یا تغییرات یک شبه را نداشته باشید. داستان خرگوش و لاک پشت را همیشه به خاطر داشته باشید. هر روز کمی بهتر شوید و آینده شما از خودش مراقبت خواهد کرد!




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:فرمولی برای پیشرفت مداوم,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

شیوه های افزایش دارایی

میزان آگاهی خانواده های ایرانی از سرمایه گذاری بسیار محدود است و این امر زیان های ناپیدایی به آنها وارد می کند. بسیاری از خانواده ها دارای اندوخته مازاد هستند و می توانند با تصمیم گیری صحیح میزان ثروت خود را افزایش دهند. در نخستین مقاله از مجموعه مقالات سرمایه گذاری و اقتصاد خانواده سایت پنج دری، به نکاتی با هدف ارتقاء دانش خانواده ها اشاره می کنیم.

در کل سرمایه گذاری به دو طریق صورت می گیرد.

سرمایه گذاری پولی: از طریق بانک و موسسات مالی اعتباری

سرمایه گذاری در بازار سرمایه: اوراق بهادار ازجمله سهام

 

سرمایه گذاری در بانک: نوعی سرمایه گذاری تضمین شده است. در واقع بازدهی آن بدون ریسک است و احتیاج به مشاوره ندارد. نرخ سود بانک با توجه به مدت زمان سرمایه گذاری بین 6- 17 درصد به شکل سالیانه، متغیر است.

نکته: نرخ بهره در نظام بانکی و بازار پول پایین تر از نرخ تورم است، در نتیجه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه چندان انگیزه ای ندارند.

بازار سرمایه: سرمایه گذاری از این طریق ریسک کمی دارد و بازدهی آن از بازار پول بیشتر است. پیش از سرمایه گذاری در بازار سرمایه  باید با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری که در این زمینه تخصص دارند صحبت کنید. فهرست شرکت های معتبر را می توانید از سازمان بورس و یا وب سایت آن تهیه کنید. دقت کنید تا حتما با شرکت های دارای مجوز سازمان بورس مشورت کنید.

بازده مورد انتظار بازار سرمایه حدودا 24% است. که ممکن است بر اساس شرایط بازار بیشتر یا کمتر باشد.

صندوق های مشترک سرمایه گذاری: یکی از بخش های بازار سرمایه است. صندوق مشترک سرمایه گذاری مجموعه ای از انواع سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است. در واقع واسطه‌هاي مالي هستند كه منابع مالي اشخاص و شركت‌ها را جمع آوري كرده و در سبدی متنوع از اوراق بهادار سرمايه گذاري مي‌كنند. افرادي كه سهام صندوق‌هاي مشترك سرمايه‌گذاري را خریداری می‌کنند همان مالكان يا سهام داران هستند. وجوه دریافتی به صورت های مختلف اوراق بهادار شامل سهام، اوراق قرضه و دارايي‌هاي ديگر سرمایه‌گذاری می شوند. همین تنوع در سرمایه گذاری سبب کاهش ریسک می شود.

فهرست صندوق های مشترک سرمایه گذاری را می توانید از روزنامه های اقتصادی یا سازمان بورس تهیه کنید.

صندوق های مشترک سرمایه گذاری 2 نوع هستند: صندوق های با سود تضمین شده و صندوق های با سود تضمین نشده.

شما می توانید با بررسی آمار مقایسه ای صندوق های مشترک، میزان بازدهی آنها را در طول دوره های مختلف بررسی کنید یعنی آمار 1هفته، 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه و یکسال گذشته آنها را بررسی کنید. با این آگاهی و بررسی میزان بازده پایه آنها همچنین مشاوره با افراد متخصص می توانید از واحدهای صندوق مشترک مورد نظر استفاده کنید.

مزایای سرمایه‌‌گذاری در صندوق‌های مشترک:

     برخورداری از دیدگاه کارشناسان حرفه ای بازار سرمایه که با کمترین هزینه می توان از مدیریت حرفه ای آنان برخوردار بود.

     سادگي در ســرمــايــه‌گــذاري از دیگر مزایای این صندوق ها است. همچنین می توان از قیمت های واقعی سرمایه گذاری مطلع شد.

     با متنوع سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری (سبد دارایی) ریسک سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد.

     امکان نقد کردن دارایی در هر زمان. افراد هر زمان که اراده کنند می‌توانند واحدهای صندوق را ابطال نمایند اما در بازار سهام، ممکن است به دلیل بسته بودن نماد سهم یا وجود صف فروش امکان معامله

       در هر لحظه وجود نداشته باشد.

معایب:

تنوع بیش از حد ممکن است سبب کاهش بازده سرمایه گذاری شود زیرا اگر در یک سهم سود زیادی کسب کنید به دلیل آنکه آن سهم بخش کوچکی از سبد را تشکیل می دهد، بازده ی شما تغییر چندانی نخواهد کرد.

پایان قسمت اول...

 




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:شیوه های افزایش دارایی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تقویت قدرت حافظه

توانایی مغز شما بیش از آن است که فکر می کنید. ما در طول زندگی‌مان فقط از 10 درصد، حالا کمی بیشتر یا کمتر، از توان و ظرفیت مغزمان استفاده می‌کنیم.

تا حالا شده فراموش کنید کلیدهای خود را کجا گذاشته اید؟ دیروز این اتفاق برای من افتاد! نزدیک 1 ساعت دنبال کلیدها گشتم تا آنها را پیدا کردم. این خیلی ناامید کننده است.  حقیقت این است که قدرت حافظه اکثر مردم قوی نیست. دانش آموزان بارها و بارها درسی را می خوانند تا کمی از آنچه خوانده اند به یاد آورند، کارمندان قرار ملاقات خود را فراموش می کنند. ما حتی برای به خاطر آوردن مسائل کوچک دچار مشکل می شویم. خوشبختانه راه هایی برای افزایش قدرت حافظه وجود دارد.

چطور قدرت حافظه خود را افزایش دهیم

غذای مغز

غذای مغز چیست؟ پاسخ، تمامی غذاهایی است که عملکرد مغز را افزایش می دهند. بطور مثال یک برنامه غذایی سرشار از امگا3  می تواند رگهای مغز را باز نگه داشته و کمک کند تا سلول های عصبی به بهترین نحو عمل کنند. پس بهتر است هفته ای 2 بار ماهی بخورید که منبع غنی امگا3 است و یا از مکمل ها استفاده کنید. همچنین خیلی مهم است تا غذاهایی که به عملکرد مغز صدمه می زنند بشناسید. الکل و برخی داروها به سلول های مغزی صدمه می زنند. غذاهایی که باعث گرفتگی عروق می شوند، مانع رسیدن خون به مغز شده و عملکرد مغز را کاهش می دهد و آن را تنبل می کند.

غذاهای مفید برای مغز:

آواکادو، موز، گوشت، ماء الشعیر، کلم بروکلی، کلم بروسل، طالبی، پنیر، مرغ، تخم مرغ، شیر، جو، پرتقال، کره بادام زمینی، نخود سبز، سیب زمینی، ماهی، دانه سویا، اسفناج، تن ماهی، گندم و ماست.

غذاهای مضر برای مغز:

الکل، غذاهایی که مواد افزودنی مصنوعی دارند، نوشابه، نوشیدنی های خیلی شیرین، تنقلات مضر، نیکوتین، پرخوری.

                                                                             -----------------------------------------------------------------

  غذای سالم بخورید، ورزش کنید تا مغزتان را فعال نگه دارید،

  جدول حل کنید، استرس را کنار بگذارید، به موسیقی گوش دهید

  و در صورت امکان نواختن سازی را فراگیرید، مراقبه کنید،

  مطالعه داشته باشید و خود را به روز نگه دارید.

                                                                            ------------------------------------------------------------------

 

تکنیک ها و تمرین هایی برای تقویت حافظه

تمرینات حافظه قدرت مغز را افزایش می دهند. ساده ترین تمرین این است که دائم به خود بگویید به خاطر بسپار. بطور مثال وقتی اسم شخصی را یاد می گیرید، به خود بگویید که به خاطر بسپار، این کار به ناخودآگاه شما پیغام می دهد تا این دریافت را مهم شمارد. راه دیگر این است که از خود بپرسید چرا و چطور باید موضوعی را به خاطر بسپارید. وقتی می خواهید نام کسی را به خاطر بسپارید، فکر کنید که این فرد در آینده چقدر برای شما مهم خواهد بود، کی ایشان را دوباره ملاقات خواهید کرد.  به یاد آوردن این که چرا باید به یاد آورید خود انگیزه ای برای مغز خواهد بود تا به خاطر بسپارد.

تکنیک حفظی

برای به خاطر سپردن می توانید نشانه ای برای آن اسم انتخاب کنید. واقعا موثر است. اکثر ما زمانی برای یادگیری این تکنیک ها نداریم، اما خوشبختانه بسیاری از تکنیک های تقویت حافظه زیاد پیچیده و وقت گیر نیستند.

اطراف خانه یا در محل کار دوری بزنید و 10 شیء را انتخاب کنید. سپس آنها را به ترتیب بنویسید. حال هر کدام را به ترتیب و با بیان جای اصلی آنها به یاد آورید. اگر به یاد نیاوردید به جای نگاه کردن بر فهرست خود در ذهن اطراف خانه بچرخید تا اجسام را به یاد آورید.

 
 

حضرت مسیح می فرماید: "اگر ایمان بنده ای به اندازه دانه شنی باشد، می تواند کوه را جا به جا کند."

 




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:تقویت قدرت حافظه,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

سه فاکتور مهم در مدیریت زمان

زندگی خود را پیرامون خانواده، کار و هدف های شخصی خود تنظیم کنید

لازم است کمی عقب نشسته و نسبت به اینکه وقت خود را چگونه می گذرانید کمی فکر کنید. باید به جای اینکه برده زمان باشید و فشار کمبود وقت را همواره تحمل کنید، زمان را در اختیار خود داشته باشید. در مقاله حاضر به چند نکته مهم در این زمینه اشاره می کنیم.

با ارزش ترین دارایی

زمان باارزش ترین دارایی شما است. زمان از بین رفتنی و غیر قابل برگشت است و نمی توان آن را به هیج عنوان نگه داشت. فقط می توان در مورد نحوه صرف آن تصمیم گرفت. انجام دادن هر کاری به زمان احتیاج دارد. همچنین زمان یک عامل اساسی است که شما در روابط مهم خانوادگیتان به آن احتیاج دارید. یک لحظه فکر کردن قبل از اختصاص دادن وقت خود به هر یک از کارها، به شما کمک خواهد کرد تا مدیریت زمان را در زندگی خود پرورش دهید.

نقطه آغاز

مدیریت زمان از خود شما آغاز می شود. فکر کردن به آنچه که در زندگی شخصیتان پر اهمیت تر است آغاز راه است. زمان هنگامی معنا پیدا می کند که آن را به هدفهایتان اختصاص دهید. شما باید برای سه  بخش از زندگی خود هدف تعیین کنید. اول،‌ شما احتیاج دارید که به خانواده و هدف های شخصیتان برسید. اینها دلایل اصلی هستند که شما را وادار به از خواب بیدار شدن در هر روز صبح کرده و شما را تشویق به بالا بردن توانایی و درآمدتان می کنند.

بر اساس اهدافتان تصمیم بگیرید

اهداف ملموس و حتی غیر محسوس زندگی شخصی و خانوادگیتان چیست؟ اهداف خانوادگی محسوس می تواند خانه بزرگتر، ماشین بهتر، تلویزیون جدید، ‌مسافرت و یا هر چیز دیگری که به پول احتیاج دارد باشد. هدف غیر محسوس شاید برقرار کردن یک رابطه بهتر و وقت گذراندن بیشتر با همسر یا فرزندانتان باشد. در مدیریت زمان این اهداف خانوادگی و شخصی نقش اساسی خواهند داشت.

چگونه به اهداف خود برسید

دومین بخش از اهداف شما متعلق به کار و زندگی حرفه ای تان است. اینها اهدافی هستند که به شما برای رسیدن به اهداف شخصی و خانوادگیتان کمک می کنند. اینکه چگونه به سطح بالایی از در آمد برسید و یا همیشه در زندگی حرفه ای خود موفق شوید، به اهداف کاریتان بستگی دارد. این اهداف برای متعادل کردن  اهداف خانوادگی و شخصی بسیار مهم هستند.

اهداف مکمل

بخش سوم از اهدافتان به آن بخشی تعلق دارد که باعث پیشرفت و ترقی شخصیت شما می شوند. آنچه که در زندگی تان به دست می آورید بازتابی است از شخصیت درونی شما و هرگز نمی توانید بیشتر از آنچه که در درون خود دارید را بدست آورید. اگر درون خود را بتوانید به بهترین نحوه پرورش دهید آنگاه قادر خواهید بود تا به چیزهای با ارزش تری در زندگی خانوادگی و حرفه ای خود دست یابید. اگر می­خواهید زندگیتان را بسازید باید این کار را از خودتان آغاز کنید. شاید بزرگترین راز هر موفقیت این است که باید خود را تبدیل به کسی کنید که توانایی آنچه واقعاً می خواهد به دست آورد را داشته باشد. قبل از هر چیز باید روی خود کار کنید و هرگز از تلاش کردن دست برندارید.

عمل کنید!

در اینجا سه راه پیشنهاد شده است تا بتوانید به آنچه که گفته شد سریعاً عمل کنید.

اول، عادت فکر کردن در مورد آنچه برایتان اهمیت دارد را در خود پرورش دهید. هر چه بیشتر کارهای عادت گونه خود را متوقف کرده و فکر کنید، تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

دوم، اینکه پیرامون هدف های شخصی و خانوادگی خود تصمیم بگیرید. آنها را یادداشت کنید و در مورد آنها با دیگران مشورت کنید. باید کاملاً بدانید چرا هر کار را انجام می دهید.

سوم، زمانی را برای فکر کردن به اهداف حرفه ای خود و آنچه باید برای رسیدن به آنها انجام دهید، اختصاص دهید. هر روز کاری انجام دهید تا شما را به اهدافتان نزدیک تر کند.




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:سه فاکتور مهم در مدیریت زمان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

می خواهید شاد باشید! همه ما آرزوی شادی داریم

علم درباره شادی چه می گوید

مهمترین عاملی که ضریب شادی شما را تعیین می کند ویژگی های شخصیتی شماست: یعنی افکار، روند اندیشیدن و رفتار شما.

این بدان معناست که می توانید شاد بودن را فرا گیرید، لازم نیست با این ویژگی به دنیا آمده باشید. چیزهایی مثل داشتن اجناس گران قیمت، ثروت و... می تواند شما را برای مدتی شاد کنند اما تداوم شادی را تضمین نمی کنند.

حقیقت این است که شادی حاصل تنها یک عامل نیست. شادی حاصل مجموعه ای از انتخاب های ما در زندگی است و می توانید آن را بر رویه های اساسی زیر بنا نهید:

زمانی را به دوستان و خانواده خود اختصاص دهید

ارزش چیزی را که دارید بدانید و از آن بهترین استفاده را بکنید

دیدی مثبت داشته باشید

هدفمند زندگی کنید

در لحظه زندگی کنید

بنابراین تحقیقات علمی نشان می دهند که افکار، عملکرد و انتخاب های شما میزان شادی شما را تعیین می کنند. شاد بودن به این سادگی که به نظر می رسد نیست اما آنقدر دشوار هم نیست که قابل دسترس نباشد. در اینجا به مواردی می پردازیم که می توان از آن شروع کرد:

در روابط خود سرمایه گذاری کنید

بودن با افراد شاد می تواند روحیه شما را بالا ببرد. بیشتر این افراد می توانند جز دوستان و خانواده شما باشند. این افراد به شما کمک می کنند تا به وضعیت های خوب زندگی خود توجه کنید و در دوران های سخت از شما حمایت می کنند.

بسیاری از مردم روابطی که با دوستان و خانواده خود دارند مهم نمی پندارند اما لازم است این روابط را گسترش یابد. با اطرافیان خود روابطی پایدار برقرار کنید. قدر کارهایی را که برایتان انجام می دهند بدانید و برای انجام کاری برای آنها پیش قدم باشید.

قدردان باشید

فدردان بودن را می توانید به روش های مختلف نشان دهید اما قطعا نباید به یک تشکر خشک و خالی بسنده کرد. قدردان بودن احساس حقیقی امتنان از کار مثبتی است که برای شما انجام شده است. بیشتر مردم قدردان نیستند و قدردانی را کاری غیرضروری می دانند. اغلب اوقات تا دچار بحران، بیماری سخت یا زیانی بزرگ نشویم ارزش واقعی یک شخص یا نعمت را در زندگی نمی دانیم. صبر نکنید چنین چیزی برای شما اتفاق بیافتد. قدردانی را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید آنگاه به آرامی جلوه گر خواهد شد.

مثبت باشید

در دنیا مسائل بسیار بدی اتفاق افتاده و همچنان نیز پیش خواهند آمد. اما به همان اندازه مسائل خوب نیز وجود دارد و اتفاقات بد روی دیگری نیز دارند. شما باید یاد بگیرید که روی مثبت هر چیزی را ببینید.

اجازه ندهید افکار منفی به نگاه شما به زندگی شکل دهد. افرادی هستند که ذاتا مثبت اندیش نیستند اما این بدان معنی نیست که نمی توانند دید خود را مثبت کنند. تمام چیزی که نیاز است کمی زمان و تلاش است.

اگر افکار منفی ذهن شما را پر کرده است، چند ثانیه ای صبر کنید، آرام باشید و این 3 سوال را از خود بپرسید:

  • آیا شرایط به این بدی که فکر می کنم هست؟
  • آیا می توان با دید دیگری به موضوع نگاه کرد؟
  • از این موقعیت چه درسی می توان گرفت تا در آینده از آن استفاده کرد؟

هدف خود را مشخص کنید

در زندگی، بسیار مهم است که هدفی داشته باشید. این هدف هر چیز می تواند باشد، باغبانی، تربیت کودکان، مهندس شدن، فعالیت های اجتماعی، هر چیزی... داشتن هدف شما را خشنود خواهد ساخت؛ احساس حودارزشمندی تان را بالا برده و کمک می کند تا افراد جدیدی را ملاقات کنید.

در حال زندگی کنید

هیچ وقت در زندگی شادی را به انتظار روزی کم دغدغه تر و آرام تر، به تاخیر نیاندازید. آن روز ممکن است هیچ گاه فرا نرسد. با تمرکز بر افکار مثبت از شادی های کوچک لذت ببرید. برای اتفاقاتی که در گذشته افتاده غمگین نباشید و درباره آینده نیز مضطرب نشوید.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

7 عامل موفقیت زنان در محیط های کاری


زنان از فراست کافی برای موفقیت در محیط کار برخوردارند

دون توجه به اینکه چه مسیری را طی می کنید، داشتن اعتماد به نفس حداقل کیفیتی است که برای موفقیت به آن نیاز دارید. پشتکار داشتن نیازمند ایمان داشتن به خود و اهدافتان است. این خصیصه ای است که کمک می کند صرف نظر از مشکلات و سختی ها به تلاش ادامه دهید.

درحالیکه مردها معمولا اعتماد به نفس بیش از حد دارند، زنان یاد گرفته اند که متواضع و متین باشند. برای فائق آمدن به این مشکل در محیط کار، مهم است بهترین خصیصه های خود را شناخته و آن را نشان دهید. یکی از خصیصه های زنان فراست است. لیزا جانسون ماندل، نویسنده پرفروش کتاب "بازگشت به کار"، می گوید: "زنان می توانند به اتاقی وارد شوند، نگاهی بیاندازند و همه چیز را به خوبی به یاد آورند." وی زنان را ترغیب می کند تا به این احساس خود اعتماد داشته و به آن توجه کنند و داشتن حس خاص درباره موضوعی را درک و تفسیر کنند.

به احساس خود آگاه باشید

درحالیکه مردان برای نشان ندادن احساس خود تلاش می کنند، زنان از اوان کودکی یاد گرفته اند که احساس خود را نشان دهند. اما این موضوع در محیط کار مشکل ساز است. اگر به احساس خود در محیط کار اجازه دخالت دهید کنترل موقعیت را از دست خواهید داد.

مردان مسائل اداری را شخصی نمی کنند و قادرند واقع گرا بمانند در نتیجه تصمیمات کاری بهتری می گیرند.

کیمبرلی راسل یکی از کارآفرینان موفق می گوید که احساس خود را در محیط کار کاملا مدیریت می کند. "سعی می کنم احساس خود را از موقعیت دور نگه دارم و بیشتر منطقی باشم. کار کار است و نمی توانید همه چیز را بیش از حد تحلیل کرده و شخصی بپندارید."

نشان دادن احساسات کلیشه ای زنان، گریه، یکی از رفتارهایی است که همه زنان برای مقابله با آن ترغیب می شوند. ماندل می گوید: "هرچند که گریه طبیعی است اما شما را ضعیف نشان می دهد." اما فراموش نکنید که گاهی به گریه نیاز دارید. اگر احساسات در محیط شما را آزار می دهد، به سرویس بهداشتی رفته و احساسی را که آزارتان می دهد تخلیه کنید. اگر این مساله هر روز برایتان پیش می آید بهتر است موقعیت کاری خود را بررسی کنید.

سازمان دادن

چه برای خود کار می کنید یا در یک شرکت، اینکه شخصیت خاص خود را در طول روز داشته باشید کمک بزرگی است تا به سمت هدف گام بردارید. راسل می گوید هر روز یک گام بردارید و هر روز را برای آن روز باشید و خود را با اهداف بلند مدت و بزرگ درگیر نکنید.

نوشتن لیست ساده ای از کارهای روزانه راه بسیار خوبی است. امروز چه کاری انجام دادم؟ فردا چه کارهایی باید انجام دهم و به چه صورت؟

وقتی که برنامه ریزی کردید، ضروری است تا در طول روز بر اساس آن پیش روید- حتی در زندگی شخصی. متواضع و قابل اطمینان بودن رفتارهای قدرتمندی در محیط کار هستند.

کسب مهارت های ارتباطی

داشتن مهارت صحبت در پشت تریبون، شرکت در یک کنفرانس، نوشتن نامه الکترونیک و دیگر مهارت های ارتباطی بسیار ضروری است. برخی مردم ممکن است ذاتا اجتماعی باشند. زنان به جزئیات توجه می کنند اما حتی زنان درونگرا نیز مستعد این توانایی ها هستند.

زیگلر می گوید بیشتر مواقع ما کلمات خود را با جملاتی نظیر: " می دانید که منظورم چیست؟"، یا "اگر برای شما مشکلی نیست..." ملایم تر می کنیم. مساله ای که باید به یاد داشته باشید این است که شما بانویی با استعداد و خاص هستید و احتمالا بیشتر از چیزی که هستید استعداد دارید. اگر می خواهید گویش ضعیف خود را کنار بگذارید، پیش از جلسه گفتگوی خود را آماده کنید بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که چه مطالبی بیان خواهید کرد.

عضو یک گروه باشید

خیلی راحت است که در محل کار خانمی را یک تهدید برای خود بدانید، اما این شرایط به ضرر هر دوی شما خواهد بود. وقتی که مشغول به کاری می شوید یا محل کار خود را تغییر می دهید، خانمی را در محل کار خود بیابید و با وی ارتباط برقرار کنید. در این صورت هم به وی کمک خواهید کرد هم از وی می آموزید.

زندگی شخصی خود را خصوصی نگه دارید

در بیشتر محیط های کاری نوین، مرزی بین دوست و همکار وجود ندارد ودر بسیاری از مواقع همه همکاران شما درباره مشکلات زندگی شخصی و بی خوابی های شبانه تان می دانند. بیان مسایل زندگی شخصی در محل کار درست نیست زیرا با صحبت کردن درباره مشکلات شخصی به همکاران خود این امکان را می دهید تا شما را قضاوت کنند. این رفتار اشتباه و غیر رسمی است. خیلی مهم است که زندگی شخصی خود را از کارتان دور نگه دارید. متعادل نگه داشتن این دو جنبه زندگی، اینکه بدانید چطور اجازه ندهید کار در زندگی شخصی شما اختلال ایجاد کند و بر عکس، کمک می کند تا در هر دو حوزه موفق باشید.

آگاه و در ارتباط باشید

بر اساس مصاحبه های صورت گرفته، بیشتر زنان موفق روز خود را با خواندن روزنامه، وبلاگ ها، RSS ها و... می گذرانند تا با دنیای اطراف خود در ارتباط باشند. اینکه بدانید در زمینه کاری شما چه اتفاقاتی در حال وقوع است شما را از انزوا نجات خواهد داد و شما را قادر می سازد برای شرکت در هر بحثی آمادگی داشته باشید و به موضوعات جدید و مرتبط بیاندیشید.




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:7 عامل موفقیت زنان در محیط های کاری,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند قانون مهم برای کسب امنیت مالی

دستیابی به استقلال مالی دشوار نیست

یکی از اهداف مهم در زندگی استقلال مالی است. تلاش کنید تا به این هدف برسید تا دیگر نگرانی مالی نداشته باشید. خبر خوب اینکه امروزه بدست آوردن استقلال مالی آسان تر از گذشته است.

قانون فراوانی. در این دنیای پول کافی برای تمام کسانی که خواهان آن هستند و از قوانین بدست آوردنش پیروی می کنند، وجود دارد. مردم پولدار می شوند چون می خواهند که پولدار شوند، و برخی فقیر هستند چون هنوز تصمیمی برای پولدار شدن نگرفته اند. بسیاری از مردم موانع فراوانی در برابر خود داشته اند آنقدر که فکرش را هم نمی کنید اما در هر صورت موفق شدند. پس شما هم می توانید.

قانون مبادلات. پول وسیله ای است که مردم از طریق آن کالا و خدمات را با کالا و خدمات دیگران مبادله می کنند. میزان پولی که بدست می آورید تعیین کننده ارزشی است که دیگران برای کار شما قائل هستند. برای افزایش درآمد باید ارزش کار خود را بالا ببرید.

قانون سرمایه. بهترین سرمایه شما، سرمایه فیزیکی و ذهنی شماست یعنی توانایی های کسب درآمد. میزان زمانی که صرف می کنید و توانایی که از خود نشان می دهید، توانایی کسب درآمد شما را تعیین می کند. زمان و پول را می توان خرج یا سرمایه گذاری کرد. اگر شما سرمایه و زمان خود را برای افزایش آگاهی و بدست آوردن توانایی ها بیشتر صرف کنید، ارزش خود را بالا می برید.

قانون افق زمانی. موفق ترین مردم کسانی هستند که افق دورتری را در تصمیم گیری های خود در نظر می گیرند. می توانید زمان کوتاهی را صرف مدیریت خود و کنترل شخصی کرده و لذت های زود گذر را فدا کنید. آنگاه در بلند مدت از فواید آن استفاده خواهید کرد.

قانون پس انداز. استقلال مالی زمانی برای مردم بوجود می آید که هر ماه حدود 10 درصد از درآمد خود را در طول عمر پس انداز کنند. پس انداز امروز امنیت و امکانات آتی را ضمانت می کند.

قانون انباشت. مهم نیست چقدر درآمد دارید، میزان پس انداز است که بالاترین تاثیر را بر آینده مالی شما دارد. معیار حقیقی کیفیت توان مالی شما در آینده این است که چه میزان از درآمد خود را پس انداز می کنید.

قانون سه اصل. سه قانون، استقلال مالی شما را تعیین می کنند. پس انداز، بیمه و سرمایه گذاری. یکی از وظایف شما در طول زندگی افزایش توان مالی برای خود و کسانی است که به شما وابسته اند. برای اینکه آماده مواجهه با شرایط غیرمنتظره باشید، باید معادل دو تا سه ماه هزینه معمول خود، پس انداز داشته باشید.

قانون سرمایه گذاری. پیش از سرمایه گذاری تحقیق کنید. در قانون پول این موضوع مهمترین اصل محسوب می شود. شما باید حداقل به همان میزان که برای بدست آوردن پول زمان می گذارید برای تحقیق درباره سرمایه گذاری نیز وقت بگذارید.

از دست دادن پول بسیار آسان است. اگر طرز فکر شما به گونه ایست که از دست دادن بخشی کوچک از پول چندان اهمیتی برایتان ندارد مطمئن باشید در نهایت میزانی بالا از پول خود را از دست خواهید داد. تنها با کسانی سرمایه گذاری کنید که سابقه ای مثبت در حوزه سرمایه گذاری با پول خود داشته اند.

قانون جذب. هر چه بیشتر پس انداز کنید، پول بیشتری به سمت تان جذب می شود. قانون جذب موضوعی است که حدود 5 هزار سال قدمت دارد. قانون جذب در هر زمینه از زندگی، بخصوص زمینه مالی صادق است. هر چه احساس مثبت بیشتری با پولتان همراه کنید، موقعیت های بیشتری برای جذب پول بیشتر خواهید داشت.

عمل کنید. هر روز، هر هفته و هر ماه زمانی را صرف بررسی موقعیت مالی خود کرده و به دنبال راه هایی برای استفاده هوشمندانه تر از منابع مالی خود باشید. هر چه زمان بیشتری بگذارید تصمیم بهتری گرفته و پول بیشتری خواهید داشت.




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:چند قانون مهم برای کسب امنیت مالی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند راه برای کسب موفقیت مالی

کسب استقلال مالی چندان سخت نیست

در حوزه كاري خود متخصص شويد

نخست آنكه در حوزة كاري خود بايد به يك متخصص تبديل شويد. تمام كتاب هايي را كه در اين حوزه وجود دارد بخوانيد و دوره هاي آموزشي مربوط را بگذرانيد. نكته بعد اين كه در تمام حوزه هايي كه براي شركت و مشتري هايتان از بالاترين اهميت يا بالاترين ارزش برخوردار است تخصص پيدا كنيد. نكتة سوم نيز اين است كه بايد محصول يا خدمتي را كه ارايه مي دهيد كاملا بشناسيد. هدف خود را اين تعيين كنيد كه در حوزه فعاليت خود يك متخصص شناخته شويد. به ياد داشته باشيد كه فرد متخصص در مقايسه با ديگر افراد از مزيت خاص برخوردار است.

مهارت‌هاي خود را افزايش دهد

دومين نوع مزيت، مهارت است. هر چه در كاري كه انجام مي دهيد مهارت بيش تري داشته باشيد حقوق بالاتري مي گيريد. 20 درصد بهترين فروشنده ها 10 تا 15 برابر 80 درصد ديگران درآمد دارند. براي كسب مهارت سه عامل موثر است. نخست اينكه تصميم بگيريد از هر جهت در كار خود بهترين باشيد. براي رسيدن به اين هدف هر بهايي را بپردازيد. و هر فاصله اي را بپيماييد. دوم آنكه رشد مداوم را هدف خود قرار دهيد. هرگز به سطح كنوني توانايي ها و مهارت هاي خود راضي نباشيد و سوم آن كه همواره سعي كنيد بيش از انتظارات مشتري و رييس به آن ها خدمت ارايه دهيد. همواره بيش از آنچه براي آن حقوق مي گيرد فعاليت كنيد.

پس‌انداز كنيد

سومين نوع مزيت پول است. پول منبعي بسيار قدرتمند است و مي تواند به تنها كمك كند دانش و مهارت خود را در حوزة كاري‌تان افزايش دهيد. يكي از دلايل اين واقعيت كه پول زمينه ساز كسب پول بيشتر است اين است كه با پول مي توان به افزايش توانايي هاي فردي و ارتقاي شخصيت رسيد يعني وضعيتي كه خود سبب رشد درآمد ما مي شود. به عبارت ديگر شما از طريق جمع آوري منابع مالي كه براي دستيابي به اهداف تان ضروري است، توانايي رسيدن به استقلال مالي را پيدا خواهيد كرد.

در ادامه به دو اقدامي اشاره مي‌ شود كه با انجام آن مي توانيد به استقلال مالي دست پيدا كنيد:

همين امروز تصميم بگيريد در حوزة كاري خود به يك متخصص تبديل شويد. اين را هدف خود قرار داده و برنامه اي براي تحقق آن تدوين كنيد. بسيار مهم است كه هر روز اقدامي جهت نزديك شدن به هدف تان طبق برنامه انجام دهيد.

در خود عادت پس انداز را به وجود آوريد. يكي از بزرگان مي گويد: «اگر نمي توانيد پس‌انداز كنيد، توانايي اصلي دستيابي به اهداف در شما نيست.» عادت به پس انداز منظم، شخصيت شما را تغيير مي دهد و شما را براي استقلال مالي آماده مي كند.




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:چند راه برای کسب موفقیت مالی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

معیارهای انتخاب دوربين مناسب کدامند؟

امروزه دوربین های مختلف با امکانات متفاوتی در بازار موجود است. پس بهتر است ابتدا هدف خود را از خرید دوربین مشخص کنید.

                         
معیار های انتخاب دوربین

 وضوح تصویر

هر چه تعداد پیکسل دوربینی بیشتر باشد کیفیت عکس های آن بهتر خواهد بود. پیکسل به معنی تعداد نقطه های موجود در عکس گرفته شده است.

لنز

هر چقدر قطر لنز دوربین بزرگتر باشد کیفیت عکس گرفته شده با وضوح بیشتر و بهتر و در شرایط نوری کم ، عکسهای با کیفیت تر خواهد آمد. هر چه قطر لنز بیشتر باشد، مساحت بیشتری از محیط را در عکس خواهید داشت.

زوم

 دردوربینهای دیجیتالی زوم در دو نوع اپتیکال و دیجیتال است. هرچقدر زوم اپتیکال بیشتر باشد، آن دوربین از قدرت عمل بیشتری برخوردار است.

سرعت شاتر

سرعت شاتر نیز اهمیت فوق العاده ای دارد . شاتر مدت زمان نوردهی رابرای هر فریم عکس تعیین ومشخص می کند. مثلا سرعت  3000/1 ثانیه  به این معنی است که پرده شاتر در مدت یک سه هزارم ثانیه باز و بسته خواهد شد. هر چقدر مقدار سرعت شاتر دوربین بیشتر باشد دوربین در عکسبرداری از سوژه های متحرک قدرت بیشتری خواهد داشت.

حسگرهای  CCD و CMOS

یکی از بزرگترین عامل های تفاوت در کیفیت خروجی دوربین های عکاسی دیجیتال ، حسگر یا سنسور آنها است. حسگر های CMOS از نظر مصرف انرژی کم مصرف تر از حسگر های نوع CCD هستند .CMOS  بطور کلی یک قطعه الکترونیکی با هزینه تولید پائین تر از بقیه حس گرها است و پیکسل سوخته در آنها خیلی کمتر دیده شده است.

مهمترين پارامتر سنسور, وضوح يا تعداد نقاط تشكيل دهنده تصوير است كه در معرفي سنسور ذكر ميشود .مثلا 6 مگاپيكسل .

مزيت هاي سنسور CCD نسبت به سنسور CMOS:

حساسيت CCD به نور بیشتر از CMOS است . بنابراين عكس ها در شب و داخل خانه در دوربينهاي CCD بهتر  است .

CCD نويز پذيري بسيار كمي دارد اما CMOS به نويز تصوير بسيار حساس است، كه باعث شده يك پردازنده كامپيوتري مخصوص جهت كاهش يا حذف نويز در دوربينهاي CMOS تعبيه شود بنابراين زمان پردازش هر تصوير طولاني تر از دوربين CCD خواهد بود.

مزيت هاي سنسورهاي CMOS  نسبت به سنسور CCD:

CMOS  در مقايسه باCCD  مصرف انرژي كمتري دارد كه اين يك ويژگي مهم براي كاربران دوربين هاي ديجيتال است. اين دوربين ها در حدود 3/1 تا 10/1 دوربينهاي معادل CCD انرژي مصرف مي كنند. 

به علت تفاوت در ساختار الكترونيكي دوربين هاي CMOS مشكل نورگيري بيش از حد تصوير (Over exposure) كمتر به وجود مي آيد.

 صفحه نمایش

 همانطور که می دانید صفحه نمایش مناسب ، تصویر گرفته شده را به مراتب بهتر و نزدیکتر به واقعیت نشان می دهد. بهتر است دوربین شما چشمی هم داشته باشد تا در صورت وجود نور شدید آفتاب که صفحه نمایش دیده نمی شود، از چشمی دوربین خود استفاده کنید.

حافظه

 برخی از دوربین های دیجیتال موجود در بازار دارای حافظه داخلی بوده که البته به دلیل افزایش دقت و وضوح دوربین، حافظه های داخلی جوابگوی این امر نیست و بررسی امکان پشتیبانی دوربین از حافظه با حجم بالاتر می تواند یکی از ملاکهای انتخاب دوربین باشد.

همچنین سبکی و خوش دست بودن دوربین نیز مهم است.

 

با توجه به تنوع دوربین ها با قیمت های مختلف بهتر است پیش از مراجعه برای خرید، میزان بودجه و ملاک هایی را بر اساس نیاز و توقعات خود مشخص کنید. شما باید بدانید دوربین را برای مصارف عمومی و خانگی می خواهید یا برای کارهای حرفه ای و نیمه حرفه ای. اگر قرار است تمام اعضای خانواده از دوربین استفاده کنند، بایستی دوربینی بخرید که نیاز به تنظیمات خاص و پیچیده و کلیدهای اضافی نداشته باشد.

در اینجا به معرفی 4 دوربین با کیفیت خوب و قیمت مناسب می پردازیم:

 

تهیه و تدوین: گروه بازار کالا سایت پنج دری

 

تربیت در همان جوانی، كارساز بوده و بنای هر نقشی كه در آن هنگام شکل گیرد، پابرجا خواهد ماند.(افلاطون)




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مشاعره زن و مردطنز
شاعر زن میگه :

به نام خدایی که زن آفرید
حکیمانه امثال ِ من آفرید

خدایی که اول تو را از گل
و بعداً مرا از خشت آفرید!

برای من انواع گیسو و موی
برای تو قدری چمن آفرید!

مرا شکل طاووس کرد و تو را
شبیه بز و کرگدن آفرید!

به نام خدایی که اعجاز کرد
مرا مثل آهو ختن آفرید

تو را روز اول به همراه من
رها در بهشت عدن آفرید

ولی بعداً آمد و از روی لطف
مرا بی کس و بی وطن آفرید

خدایی که زیر سبیل شما
بلندگو به جای دهن آفرید!

وزیر و وکیل و رئیس ات نمود
مرا خانه داری خفن! آفرید

برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب
شراره، پری، نسترن آفرید

برای من اما فقط یک نفر
براد پیت من را حَسَنْ آفرید!

برایم لباس عروسی کشید
و عمری مرا در کفن آفرید


پاسخ شاعر مرد:

به ‌نام خداوند مردآفرین
که بر حسن صنعش هزار آفرین

خدایی که از گِل مرا خلق کرد
چنین عاقل و بالغ و نازنین

خدایی که مردی چو من آفرید
و شد نام وی احسن‌الخالقین

پس از آفرینش به من هدیه داد
مکانی درون بهشت برین

خدایی که از بس مرا خوب ساخت
ندارم نیازی به لاک، همچنین

رژ و ریمل و خط چشم و کرم
تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین

دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست
نه کار پزشک و پروتز، همین!

نداده مرا عشوه و مکر و ناز
نداده دم مشک من اشک و فین!

مرا ساده و بی‌ریا آفرید
جدا از حسادت و بی‌خشم و کین

زنی از همین سادگی سود برد
به من گفت از آن سیب قرمز بچین

من ساده چیدم از آن تک‌ درخت
و دادم به او سیب چون انگبین

چو وارد نبودم به دوز و کلک
من افتادم از آسمان بر زمین

و البته در این مرا پند بود
که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین

تو حرف زنان را از آن گوش گیر
و بیرون بده حرفشان را از این

که زن از همان بدو پیدایشت
نشسته مداوم تو را در کمین!




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:مشاعره زن و مردطنز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ساختمان در آلمان موقع باران موسیقی مینوازد.
 
 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آينده‌ي خلاقيت و خلاقيت آينده


آينده‌ي خلاقيت و خلاقيت آينده




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 27 آذر 1390برچسب:آينده‌ي خلاقيت و خلاقيت آينده,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

توي سرماي اين شب طولاني به فکر بي خانه مان هايي که چشم ميزنند
زودتر صبح بشه هم هستي ؟

 


 

 

 

 

 

 

۳۸ سال با تلفن همراه - اینوگرافی
در طول مدت 38 سال سن تلفن‌ همراه همیشه تلفن‌های همراه با نام تلفن همراه نبوده‌اند و بیشتر اوقات در بسترهای زمانی مختلف دارای نام‌های متفاوتی بوده‌اند که از جمله آنها (codgers) است که گوشی‌های ماشین بوده‌اند .

اما تلفن‌های همراه در این سالها پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند یعنی از سال 2007 به بعد پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند و بصورت عجیبی هوشمند شده‌اند و مهم‌ترين تلفن‌ همراهی که باعث انقلاب در گوشی‌های همراه شد آیفون می‌باشد که به دست خالقی بزرگ (استیو جابز) معرفی و روانه بازار شد و انقلابی در تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد نمود.جالب‌تر از آن كه هيچ نو از برند سامسونگ و مخصوصا سري گلاكسي نامي نبرده است.كه باز مانند دفعات قبل شكستي سنگين براي سامسونگ مي‌باشد.

این اینفوگرافیک توسط Wilson Electronics طراحی شده است که شما را به گردش زمانی 38 سال قبل یعنی زمانی که آقای دکتر مارتین کوپر که اولین تماس خود را با موبایل انجام داد و تا حال که آيفون 4 اس اپل است را به شما معرفی می‌کند.
DG - tnt




تاریخ: یک شنبه 27 آذر 1390برچسب:۳۸ سال با تلفن همراه - اینوگرافی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


افلاطون گفته "روح" دایره است
و من دایره های روحم را کشف کردم!
پنح دایره دور روحم کشیدم، و خودم را در مرکز این دایره ها قرار دادم

در دایره اول نام افرادی را نوشتم که حال و هوای خوبی به من می دهند
و در دایره پنجم که دورترین دایره به مرکز بود
نام کسانی را که از دنیای من فاصله دارند و بیشترین کشمکش را با آنها دارم

همه ما دلمان می خواهد که احساسی خوب در مورد خودمان داشته باشیم
و گاهی اوقات نداریم!
گاهی حال و هوای ما در مورد خودمان بستگی به تاثیری دارد که دیگران روی ما می گذارند
به آنهایی که در دایره آخر هستند و سعی می کنند که اعتماد به نفس ما را از بین ببرند

نمی توانی کسی را مجبور کنی که دوستت داشته باشد
و گاهی حضور در کنار افراد نامناسب باعث می شود
حتی در مفایسه با تنهایی ات، بیشتر احساس تنهایی کنی ...

در چنین وضعیتی تلاش برای ایجاد تغییر و تحول
ممکن است باعث شود راهت را گم کنی
یا شاید باعث شود وجود خودت که تو را "تو" می کند را از دست بدهی

گاه سالها طول می کشد تا یاد بگیری چگونه از خودت مراقبت کنی
به همین دلیل بسیار مهم است
که افرادی را در اطرافت داشته باشی که دوستت بدارند
حتی گاهی بیشتر از آنچه که
خودت می توانی خودت را دوست داشته باشی

در مواجه با افراد از خودت بپرس
این فرد چه حسی در من ایجاد می کند ...
در کنار او می توانم خودم باشم؟
با او می توانم رو راست باشم؟
می توانم به او هرچه می خواهم بگویم؟
در کنار او احساس راحتی می کنم؟
وقتی او وارد می شود چه حسی به من دست می دهد؟
و وقتی می رود چه حالی می شوم؟
وقتی با او هستم احساسات واقعی ام را پنهان می کنم یا با او روراستم؟
آیا او باعث می شود احساس حقارت کنم یا به خودم ببالم؟

فلسفه وجود این 5 دایره، شناخت است، نه پیش داوری
پس با خودت روراست باش
با افرادی که در نظر تو بد خلق اند، مدارا کن
و خودت را مقید نکن که چون به صرف اینکه با کسی در سر کار و یا اوقاتی ممتد
هر روز زمانی را می گذرانی
باید او را در دایره اول و نزدیک به خودت جای دهی

در دایره اول افرادی را بگذار که از صمیم جان به آنها اعتماد داری
حتی اگر هر روز آنها را نمی بینی
ولی وجود آنها باعث حس خوب و ارزشمندی در تو می شود
از خودت بپرس
در مورد افکار و خواسته هایم به چه کسی می توانم اعتماد کنم؟
آنها همان کسانی هستند که در دایره اول جای دارند
با این افراد و در کنار آنها، قدرتمندی ...
ارزشهای مشترک با آنها داری
و با حضور آنها در زندگیت، دنیا را زیباتر می بینی
دوستان و همراهانی خارق العاده!

دایره دوم جای کسانی است که به رشد معنوی تو کمک می کنند
مربیان ... آموزگاران
و شاید هم افرادی که تنها برای وقت گذرانی خوبند
بیرون رفتن و خندیدن ...
چیزی به تو اضافه نمی کنند
ولی در عین حال هم باعث نمی شوند که حس بدی نسبت به خودت داشته باشی

دایره سوم همکاران و اقوامند
و شاید آدمهای خنثی، کسانی که نقش بسیار کوچکی در چند ساعت از زندگی تو ایفا میکنند
و تاثیر آنها نیز تنها همان چند ساعتی است که با آنها هستی
هیچ زمانی در غیر از ساعت ملاقاتشان به آنها فکر نمی کنی
و به راحتی می شود با فرد دیگری جایگزین شوند
افراد این دایره در محدوده کار و وظایفشان با تو هستند و لاغیر

دایره چهارم سر آغاز عزم راسخ توست!
آنها کسانی هستند که در کار تو اخلال ایجاد می کنند
افراد این دایره لزوما" با خود واقعی تو مرتبط نیستند
حتی ممکن است رییس اداره ای باشد که تنها دورادور با کار آنها در ارتباطی
افراد این دایره در زندگی اجتماعی و حرفه ات مهم هستند ...
در کنار آنها نمی توانی راحت باشی
و وقتی آنها را می بینی شاید حتی آشفته و پریشان شوی

دایره آخر جای دورترین افراد است
جای آدمهایی که به تو لطمه زده اند، تحقیرت کرده اند،
کسانی که همیشه به تو انرژی منفی می دهند
و احساسات زجرآوری را با آنها تجربه می کنی

خوب اکنون که جای هر کس را تعیین کردی
اجازه نده کسانی که در دایره آخر جای دارند
مستقیما" روح و روان تو را هدف قرار دهند
نگذار کسی اولویت زندگی تو باشد، وقتی تو فقط یک انتخاب در زندگی او هستی ...
یک رابطه بهترین حالتش وقتی است که دو طرف در تعادل باشند

شخصیت خودت را برای کسی تشریح نکن
چون کسی که تو را دوست داشته باشد به آن توضیحات نیازی ندارد
و کسی که از تو بدش بیاید، باور نمی کند!

وقتی دائم بگویی گرفتارم، هیچ وقت آزاد نمی شوی
وقتی دائم بگویی وقت ندارم، هیچوقت زمان پیدا نمی کنی
وقتی دائم بگویی فردا انجامش می دهم، آن فردا هیچوقت نمی آید!
وقتی صبح بیدار می شویم دو انتخاب داریم:
برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،
یا بیدار شویم و رویاهایمان را دنبال کنیم.
انتخاب با توست ...

ما کسانی که به فکرمان هستند را نگران می کنیم و حتی به گریه می اندازیم
و گریه می کنیم برای کسانی که حتی لحظه ای به فکر ما نیستند!
این یکی از حقایق عجیب زندگی است،
و اگر این را بفهمی،
هیچوقت برای تغییر دیر نیست




تاریخ: چهار شنبه 23 آذر 1390برچسب:دایـره ی روحتـان را کشـف کنیـد,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

معماری مجتمع رسانه ها در قلب تهران

چند روز پیش سایت ArchDaily به معرفی پروژه ای پرداخت که معماران آن ایرانی هستند و محل اجرای آن در تهران است. دفتر معماری CAAT که عهده دار طراحی این مجتمع بوده، اطلاعات و تصاویر این مجموعه را در اختیار رسانه ها قرار داده و در قدم اول بسیاری از نگاه ها را معطوف به خود کرده است.

م




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 آذر 1390برچسب:معماری مجتمع رسانه ها در قلب تهران,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

هفت درس از زندگی کاری

 

۱) سادگی را انتخاب کنید
سادگی نهایت پیچیدگی است. او به ایده های بسیاری نه گفته است تا بتواند محصولاتی را تولید کند که فقط شامل چیزهای مورد نیاز مشتری باشند و لاغیر. همانطور که در محصولات اپل مشخص است، جابز هیچ علاقه ای به جینگیلی مستون ندارد.
مقاله نویسان مجله فورچون می گویند جابز از کسانی که به همه چیز آری می گویند متنفر است، جابز و تیم مدیریتی اش ترجیح می دهند افرادی صادق در کنار خود داشته باشند تا کسانی که از ایده های نامناسب حمایت می کنند.

۲) ذهن خود را مانند افراد مبتدی نگه دارید
در آیین بودایی اصطلاحی وجود دارد به عنوان ذهن مبتدی. داشتن ذهن مبتدی یک موهبت است.
جابز توصیه می کند که همه مسائل را با ذهنی باز بررسی کنید و آنها را طوری تجربه کنید که گویی اولین باری است که با آن مواجه می شوید. خود را برای شگفت زده شدن آماده کنید.

۳) از خودتان انتظار تعالی داشته باشید
جابز می گوید سعی کنید معیار کیفیت باشید. بعضی ها به محیط هایی که در آن انتظار تعالی از فرد می رود، عادت ندارند.
شرکت سی و پنج ساله اپل با بیش از ۵۰ هزار کارمند و فروشی سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار که هر سال ۶۰ درصد رشد را تجربه می کند و محصولاتی به بازار ارائه می کند که گوی سبقت را از دیگران ربوده اند، تنها به این دلیل موفق شده است که جابز جز موفقیت و کمال چیزی را قبول ندارد. با وجودی که برخی او را یک دیکتاتور سازمان می نامند ولی او توانسته است اپل را تبدیل به شرکتی کند که دست کسی به آن نمی رسد.

۴) استعدادها را شناسایی و تربیت کنید
اپل بیش از ۲۵ هزار کارمند دارد. هر سال گردهمایی استراتژی شرکت با حضور گروهی از رهبران شرکت با عنوان یکصد کارمند برتر تشکیل می شود. با وجودی که احتمالاً معدودی کارمندان جزء نیز در این گروه انتخاب می گردند. کسانی که مهارتهای قوی و ایده های عالی دارند. اپل به ما یاد می دهد که پرورش و تشویق استعدادها مهمتر از ساختارهای سازمانی مصنوعی است.

۵) ایمان داشته باشید و پروژه های عجیبتان را رها نکنید
…چون ممکن است روزی تبدیل به پیکسار شوند. کمی پس از ترک اپل، جابز پرسودترین سرمایه گذاری عمرش را انجام داد. او با پرداخت پنج میلیون دلار گروهی از زبده ترین متخصصین گرافیک کامپیوتری را در قالب استودیوی پیسکار از جرج لوکاس خرید. در سال ۲۰۰۶ او پیکسار را به والت دیزنی به ارزش ۷.۴ میلیارد دلار فروخت و تبدیل به بزرگترین سهامدار دیزنی گشت.

۶) از متفاوت بودن نترسید
فروشگاههای اپل نمونه بارز این مسئله هستند. چی الیوت نویسنده کتابی در مورد جابز معتقد است این فروشگاهها خطر بزرگی برای شرکت به شمار می رفتند اما جابز با نگاه متفاوتش و سرمایه گذاری روی همین تفاوت ها به موفقیت بزرگی دست یافت. جابز می گوید: نوآوری وجه تمایز بین یک رهبر و یک پیرو است!

۷) به آنچه انجام می دهید عشق بورزید
تنها راه انجام کارهای بزرگ این است که آنچه را انجام می دهید واقعاً دوست داشته باشید. اگر تاکنون آن را نیافته اید به جستجویتان ادامه دهید. کنار ننشینید. اگر راجع به کارتان مشتاق و علاقمند نیستید، نمی توانید منشاء نوآوری باشید




تاریخ: سه شنبه 22 آذر 1390برچسب:هفت درس از زندگی کاری,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خلاقیت در ابزارها

 


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 آذر 1390برچسب:خلاقیت در ابزارها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
افشاي اسراري از درون بدن
 
*بدن انسان روش‌هاي جالب و جذابي را براي فرستادن علائم هشدار دهنده دارد
كه اين علائم در واقع اسراري را از درون بدن فاش مي‌سازند. به عنوان مثال آيا
مي‌دانيد كه خنديدن پس از خوردن هر وعده غذايي چه تاثيري روي بدن دارد؟ يا
اينكه آيا مي‌دانيد سفيد شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآيندي در بدنتان است.


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 آذر 1390برچسب:افشاي اسراري از درون بدن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 

سه گفته از استیو جابز مدیر سابق شرکت اَپِل 

۱- من دانشگاه را رها کردم ولی چرا ر...ها کردم شروعش بر می گردد به قبل از تولدم. مادر واقعی من قصد داشت مرا به خانواده ای دیگر بدهد تا بزرگ کنند و می خواست آن زوج حتما دانشگاه رفته باشند پس با یک وکیل و همسرش توافق کرده بود که مرا به آنها بسپارد ولی مدتی بعد از تولدم دریافت پدرخوانده من دبیرستان را هم تمام نکرده است و مادرخوانده من دانشگاه را . ابتدا او از دادن من به آنها سرباز زد ولی بعد وقتی آنها به او قول دادند حتما مرا به دانشگاه خواهند فرستاد قبول کرد که مرا به آنها بسپارد. ۱۷ سال بعد من به دانشگاه رفتم. پدر و مادرم پول کم خرج می کردند که بتوانند خرج تحصیل مرا بدهند . بعد از ۶ ماه دیدم این کار ارزشش را ندارد من نه برای آینده ام برنامه ای داشتم و نه می دانستم دانشگاه چطور می تواند به من در این مورد کمک کند .دانشگاه را رها کردم . تصمیم ترسناکی بود در آن زمان ولی وقتی به گذشته نگاه می کنم یکی از بهترین تصمیم های زندگیم بود. حالا می توانستم کلاسهایی که دوست نداشتم را نروم و به کلاسهایی که دوست داشتم بروم.خوابگاه نداشتم و کف اتاق دوستم می خوابیدم .بطری های کولا را بر می گرداندم تا با ۵ سنت های آنها غذا بخرم .شبهای یکشنبه ۷ مایل پیاده می رفتم تا کلیسا تا یک وعده غذای خوب بخورم . دنبال کردن کنجکاوی و الهاماتم برایم بسیار با ارزش بود . یک مثال می زنم . وقتی دانشگاه را رها کردم به کلاس خطاطی رفتم و با اصولش آشنا شدم . در آن زمان اصلا به فکر کاربرد عملی این اصول نبودم ولی ده سال بعد وقتی داشتیم اولین کامپیوتر مکینتاش را طراحی می کردیم همه اینها به یادم آمد و آنها را در طراحی مک بکار بردم.شما باید به یک چیزی اعتماد داشته باشید : خدا ، سرنوشت ، زندگی ، کارما و .... چون این به شما اطمینان می دهد که دنباله روی دل خود باشید حتی وقتی جاده ناهموار شده است.

۲ - وقتی سی ساله بودم از اپل اخراج شدم . شرایط سختی بود و تا چند ماه نمی دانستم باید چه کار کنم ولی چون عاشق کارم بودم تصمیم گرفتم دوباره شروع کنم. در آن زمان متوجه این نکته نشدم ولی بعدها فهمیدم اخراج از اپل بهترین واقعه زندگیم بود .در طی 5 سال بعد دو کمپانی نکست و پیکسار را بنیان گذاشتم و با همسرم آشنا شدم .پیکسار الان موفقترین استودیوی انیمیشن در جهان است . نکست را اپل خرید و من به اپل بازگشتم و تکنولوژی که در نکست داشتیم شد قلب تحول در اپل. مطمین هستم اگر من از اپل اخراج نمی شدم هیچ کدام از اینها اتفاق نمی افتاد .داروی تلخی بود ولی بیمار آن را احتیاج داشت .بعضی اوقات زندگی با آجر به سر شما می کوبد ولی شما ایمان خود را از دست ندهید . تنها چیزی که مرا قادر می ساخت راه را ادامه بدهم این بود که عاشق کارم بودم .شما باید کاری که عاشقش هستید را بیابید . زمانی از کار خود راضی می شوید که عالی انجامش دهید و زمانی کاری را عالی انجام می دهید که عاشقش باشید .اگر هنوز پیدایش نکرده اید به جستجو ادامه دهید و دست نکشید.


۳- وقتی ۱۷ ساله بودم جایی خواندم اگر هر روز را طوری زندگی کنی که انگار آخرین روز زندگی توست یه روز حتما همینطور خواهد شد .چنان اثری بر من داشت که در ۳۵ سال گذشته هر روز صبح در آینه به خود می گویم اگر امروز روز آخر تو باشد چه کار می کنی ؟ وقتی دو روز متوالی جوابم نه باشد می دانم که باید چیزی را تغییر دهم . به یاد مرگ بودن مانع ازین می شود که فکر کنی چیزی برای از دست دادن داری .زمان تو محدود است پس دنبال این نباش که با طبق نظر دیگران زندگی کردن تلفش کنی . شجاع باش و دنبال آنچه دلت می گوید برو.





ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

قوانین زیبای زندگی

قانون یكم: به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، 
باید بدانید كه در طول زندگی در دنیای خاكی با شماست
.

قانون دوم: در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی كرده‌اید كه "زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی كنید

قانون سوم: اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یك سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گهگاهی، آزمایش‌های ناكام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند

قانون چهارم: درس آنقدر تكرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشكال مختلف آنقدر تكرار می‌شوند، تا آنها را بیاموزید. وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع كنید، بنابراين بهتر است زودتر درس‌هايتان را بياموزيد

قانون پنجم: آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست كه در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید

قانون ششم: قضاوت نكنيد، غيبت نكنيد، ادعا نكنيد،سرزنش نكنيد،تحقيرو مسخره نكنيد، وگرنه سرتون مياد. خداوند شما را در همان شرايط قرار مي‌دهد تا ببيند شما چكار مي‌كنيد.

قانون هفتم: دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنكه منعكس كننده چیزی باشد كه درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.

قانون هشتم: انتخاب چگونه زندگی كردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این كه با آنها چه می‌كنید، بستگی به خودتان دارد.

قانون نهم: جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها كاری كه باید بكنید این است كه نگاه كنید، گوش بدهید و اعتماد كنید.

قانون دهم : خيرخواهِ همه باشيد تا به شما نيز خير برسد.




تاریخ: جمعه 18 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


داشنگاه ازاد تقحيقي روي روش خوانده شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص مي کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ي کلمات را پدرازش کرده و کمله را مي خواند. به هيمن دليل است که با وجود به هم ريتخگي اين نوتشه شما تواسنتيد آنرا بخاونيد
حالا اگه برگردی میبینی که نمی تونی بخونیش چون ذهنت فهمید و عکس العمل نشون میده.
عجب ذهن..... داریم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
الکی تا پایین میای که چی؟ جمله با اینکه اشتباه بود اما تو خوندیش برو بالا ببین. دیگه خوندنش سخت شده




تاریخ: چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
هیچ کس کامل نیست

روزی دوستی از ملانصرالدین پرسید : ملا ، آیا تا بحال به فکر ازدواج افتادی ؟
ملا در جوابش گفت : بله ، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم
دوستش دوباره پرسید : خب ، چی شد ؟
ملا جواب داد : بر خرم سوار شده و به هند سفر کردم ، در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود
ولی من او را نخواستم ، چون از مغز خالی بود
به شیراز رفتم : دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا ، ولی من او را هم نخواستم ، چون زیبا نبود
ولی آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که هم بسیار زیبا و همینکه ، خیلی دانا و خردمند و تیزهوش بود .
ولی با او هم ازدواج نکردم
دوستش کنجاوانه پرسید : چرا ؟
ملا گفت : برای اینکه او خودش هم به دنبال چیزی میگشت ، که من !!!!!!!!!میگشتم


NOBODY IS PERFECT
هیچ کس کامل نیست
 
اینگونه نگاه کنيد...

مرد را به عقلش نه به ثروتش

.

زن را به وفايش نه به جمالش


دوست را به محبتش نه به کلامش
.

عاشق را به صبرش نه به ادعايش
 

.

مال را به برکتش نه به مقدارش

.

خانه را به آرامشش نه به اندازه اش
 

.

اتومبيل را به کاراییش نه به مدلش

 

.

غذا را به کيفيتش نه به کميتش

.

درس را به استادش نه به سختیش
.

دانشمند را به علمش نه به مدرکش
.

مدير را به عمل کردش نه به جایگاهش
 

.

نويسنده را به باورهايش نه به تعداد کتابهايش

.

شخص را به انسانيتش نه به ظاهرش
.

دل را به پاکیش نه به صاحبش
 

.

جسم را به سلامتش نه به لاغریش

.

سخنان را به عمق معنایش نه به گوینده اش
.
.

 




تاریخ: چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:هیچ کس کامل نیست,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

هرچه هست فقط نشانه است و علامت!"
 


پرسيدم : هنگام غروب ، خورشيد چرا زرد رنگ است؟
گفت: از بيم جدايی.
خورشيد،با همه ی درخشندگی در پايان هر روز، ناپديد ميشود و جای خود را به تاريکی ميدهد. ولی آفتاب عشق، جاودانه در آسمان دل ميدرخشد و جان ميبخشد و اين روزی است که شبی به دنبال ندارد.
پرسيدم : عشق چيست؟
گفت : آتشی است .
گفتم: مگر آن را ديده اي؟
گفت: نه در آن سوخته ام.
عشق را با تمام وجود فرياد بزن تا به جهانيان ثابت کنی که تمام مسيرها به سمت مشترک مورد نظر اشغال نمی باشد.
به کوه گفتم: عشق چيست؟
لرزيد.
به ابر گفتم: عشق چيست؟
باريد.
به باد گفتم: عشق چيست؟
وزيد.
به پروانه گفتم: عشق چيست؟
ناليد.
به گل گفتم: عشق چيست؟
پر پر شد.
به انسان گفتم: عشق چيست؟
اشک از ديدگانش جاری شد و گفت: ديوانگيست!!!!
دوستی رو انتخاب کن که قلب
بزرگ داشته باشه تا نخوای
برای اينکه تو قلبش بری
خودتو کوچيک کنی.




تاریخ: سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

سازنده ترين کلمه

ارسال شده در تاریخ: ۱۳۹۰-آذر-۱۶ - 0 نظر [ پیام ]
موضوع مطلب: جملات زيبا و پرمعني

 

سازنده ترين کلمه((گذشت)) است...آن را تمرين کن.
 
پرمعنی ترين کلمه((ما)) است...آن را به کار بر.
 
عميق ترين کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده.
 
بی رحم ترين کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن.
 
خودخواهانه ترين کلمه((من)) است...از آن حذر کن.
 
نا پايدارترين کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر.
 
بازدارنده ترين کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن.
 
با نشاط ترين کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز.
 
پوچ ترين کلمه((طمع)) است...آن را بکش.
 
سازنده ترين کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن.
 
روشن ترين کلمه((اميد)) است...به آن اميدوار باش.
 
ضعيف ترين کلمه((حسرت)) است...آن را نخور.
 
تواناترين کلمه((دانش)) است...آن را فرا گير.
 
محکم ترين کلمه ((پشتکار)) است...آن را داشته باش.
 
سمی ترين کلمه((شانس)) است...به اميد آن نباش.
 
لطيف ترين کلمه((لبخند)) است...آن را حفظ کن.
 
ضروری ترين کلمه((تفاهم)) است...آن را ايجاد کن.
 
سالم ترين کلمه((سلامتی)) است...به آن اهميت بده.
 
اصلی ترين کلمه((اعتماد)) است...به آن اعتماد کن.
 
دوستانه ترين کلمه((رفاقت)) است...از آن سو استفاده نکن.
 
زيباترين کلمه((راستی)) است...با آن روراست باش.
 
زشت ترين کلمه((تمسخر)) است... دوست داری با تو چنين شود؟؟
 
موقر ترين کلمه((احترام)) است...برايش ارزش قايل شو.
 
آرامترين کلمه((آرامش)) است...به آن برس.
 
عاقلانه ترين کلمه((احتياط )) است...حواست را جمع کن.
 
دست و پا گير ترين کلمه((محدوديت)) است...اجازه نده مانع پيشرفتت شود.
 
سخت ترين کلمه ((غير ممکن)) است...وجود ندارد.
 
مخرب ترين کلمه((شتابزدگی)) است...مواظب پلهای پشت سرت باش.
 
تاريک ترين کلمه((نادانی)) است...آن را با نور علم روشن کن.
 
کشنده ترين کلمه((اضطراب)) است...آن را ناديده بگير.
 
صبور ترين کلمه((انتظار)) است...منتظرش بمان.
 
با ارزش ترين کلمه((بخشش)) است...سعی خود را بکن.
 
قشنگ ترين کلمه((خوشرويی)) است...راز زيبايی در آن نهفته است.
 
رسا ترين کلمه((وفاداری)) است...بدان که جمع هميشه بهتر از يک فرد بودن است.
 
محرک ترين کلمه((هدفمندی)) است...زندگی بدون آن پوچ است.
 
و هدفمند ترين کلمه((موفقيت)) است...پس پيش به سوی آن.



تاریخ: سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

زندگینامه حضرت عباس (ع)
در روزهاى كودكى عباس، پدر گرانقدرش چون آیینه معرفت، ایمان، دانایى و كمال در مقابل او قرار داشت و گفتار الهى و رفتار آسمانى‏اش بر وى تاثیر مى‏نهاد.
خاندان حضرت عباس (ع):
در سال 26 هجری قمری، حضرت عباس (ع) پایه عرصه گیتی نهاد. مادر گرامیش فاطمه، دخت حزام بن خالد بن ربیعه بن عامر كلبی و كنیه اش (ام البنین) بود.
چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، كه امیرالمومنین از برادرش عقیل، كه به اصل و نسب قبایل آگاه بود، درخواست كرد زنی را از دودمانی شجاع  برای او خواستگاری كند و عقیل، فاطمه كلابیه (ام البنین) را برای آن حضرت خواستگاری كرد و ازدواج صورت گرفت.
امیرالمومنین (ع) از این بانوی گرامی، صاحب چهار پسر به نامهای عباس، عثمان، جعفر و عبدالله شد.
عباس (ع) ازبرادران دیگرش بزرگتر بود و هر چهار برادر به امام خویش، حسین (ع) وفادار بودند و در روز عاشورا در راه آن امام جان خود را نثار كردند.
ارادت قلبی ام البنین (س) به خاندان پیامبر (ص) آنقدر بود كه امام حسین (ع) را از فرزندان خود بیشتر دوست می داشت؛ بطوری كه وقتی به این بانوی گرامی خبر شهادت چهار فرزندش را دادند فرمود: مرا از حال حسین (ع) باخبر سازید و چون خبر شهادت امام حسین (ع) به او داده شد، فرمود رگهای قلبم گسسته شد، اولادم و هر چه زیر این آسمان كبود است، فدای امام حسین (ع).
دوران كودكی حضرت ابوالفضل العباس (ع):
در روزهاى كودكى عباس، پدر گرانقدرش چون آیینه معرفت، ایمان، دانایى و كمال در مقابل او قرار داشت و گفتار الهى و رفتار آسمانى‏اش بر وى تاثیر مى‏نهاد. او از دانش و بینش على(ع) بهره مى‏برد. حضرت در باره تكامل و پویایى فرزندش فرمود: ان ولدى العباس زق العلم زقا; همانا فرزندم عباس در كودكى علم آموخت و به سان نوزاد كبوتر، كه از مادرش آب و غذا مى‏گیرد، از من معارف فرا گرفت. در آغازین روزهایى كه الفاظ بر زبان وى جارى شد، امام(ع) به فرزندش فرمود: بگو یك. عباس گفت: یك حضرت ادامه داد: بگو دو عباس خوددارى كرد و گفت: شرم مى‏كنم با زبانى كه خدا را به یگانگى خوانده ‏ام، دو بگویم.
پرورش در آغوش امامت و دامان عصمت، شالوده ‏اى پاك و مبارك براى ایام نوجوانى و جوانى عباس فراهم كرد تا در آینده نخل بلند قامت استقامت و سنگربان حماسه و مردانگى باشد. گاه كه على(ع) با نگاه بصیرت‏ آمیز خود آینده عباس را نظاره مى‏كرد، با لبختدى رضایت ‏آمیز، سرشك غم از دیدگان جارى مى‏كرد و چون همسر مهربانش از علت گریه مى‏پرسید، مى‏فرمود: دستان عباس در راه یارى حسین(ع) قطع خواهد شد.
آنگاه از مقام و عظمت پور دلبندش نزد خداوند چنین خبر مى‏داد: پروردگار متعال دو بال به او خواهد داد تا به سان عمویش جعفر بن ‏ابى‏طالب در بهشت پرواز كند. محبت پدرى گاه على(ع) را بر آن مى‏داشت تا پاره پیكرش را ببوسد ، ببوید و با آداب و اخلاق اسلامى آشنا سازد. از اینرو لحظه‏اى عباس را از خود دور نمى‏ساخت. فرزند پاكدل على(ع) در مدت 14 سال و چهل و هفت روز، كه با پدر زیست، همیشه در حرب و محراب و غربت و وطن در كنار او حضور داشت.
در ایام دشوار خلافت، لحظه ‏اى از وى جدا نشد و آنگاه كه در سال‏37 هجرى قمرى جنگ صفین پیش آمد، با آن كه حدود دوازده سال داشت، حماسه‏اى جاوید آفرید.
  مقام علمی حضرت عباس (ع):
حضرت عباس (ع) در خانه ای زاده شد كه جایگاه دانش و حكمت بود. آن جناب از محضر امیرمومنان (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) كسب فیض كردند و از مقام والای علمی برخوردار شدند. لذا از خاندان عصمت (ع) در مورد حضرت عباس (ع) نقل شده است كه فرموده اند: زق العلم زقا، یعنی همان طور كه پرنده به جوجه خود مستقیماً غذا می دهد، اهل بیت (ع) نیز مستقیماً به آن حضرت علوم و اسرار را آموختند.
علامه محقق، شیخ عبدالله ممقانی، در كتاب نفیس تنقیح المقال، در مورد مقام علمی و معنوی ایشان گفته است: آن جناب از فرزندان فقیه و دانشمندان ائمه (ع) و شخصیتی عادل، مورد اعتماد، با تقوا و پاك بود.
 مقام حضرت عباس (ع) نزد ائمه (ع):
اگر بخواهیم مقام و منزلت حضرت عباس (ع) را از دیدگاه امامان معصوم (ع) دریابیم، كافی است به سخنان آن بزرگوار درباره حضرت عباس (ع) توجه كنیم.
در شب عاشورا، وقتی دشمن در مقابل كاروان امام حسین (ع) حاضر شد و درراس آنها عمربن سعد شروع به داد و فریاد كرد، امام حسین (ع) به حضرت عباس (ع) فرمود:‌ برادر جان، جانم به فدایت، سوار مركب شو و نزد این قوم برو و از ایشان سوال كن كه به چه منظور آمده اند و چه می خواهند.
در این ماجرا دو نكته مهم وجود دارد یكی آنكه امام به حضرت عباس می فرماید: من فدایت شوم. این عبارت دلالت بر عظمت شخصیت عباس (ع) دارد، زیرا امام معصوم العیاذ بالله سخنی بی مورد و گزاف نمی گوید و نكته دوم آنكه، حضرت به عنوان نماینده خود عباس (ع) را به اردوی دشمن می فرستد.
روز عاشورا هنگامی كه حضرت عباس (ع) از ا سب بر روی زمین افتاد، امام حسین (ع) فرمودند:‌(الان انكسر ظهری و قلت حیاتی) یعنی (اكنون پشتم شكست و چاره ام كم شد). این جمله بیانگر اهمیت حضرت عباس (ع) ونقش او در پشتیبانی از امام حسین (ع) است.
امام زمان (ع)، در قسمتی از زیارتنامه ای كه برای شهدای كربلا ایراد كردند، حضرت عباس (ع) را چنین مورد خطاب قرار می دهند: السلام علی ابی الفضل العباس بن امیرالمومنین المواسی اخاه بنفسه، الاخذ لغده من امسه، الفادی له،‌الوافی الساعی الیه بمائه، المقطوعه یداه لعن الله قاتله یزید بن الرقاد الجهنی و حكیم بن طفیل الطائی.
امام زین العابدین (ع) به عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب (ع) نظر افكند و اشكش جاری شد. سپس فرمود:‌هیچ روزی بر رسول خدا (ع) سخت تر ازروز جنگ احد نبود، زیرا در آن روز عموی پیامبر، شیر خدا و رسولش حمزه بن عبدالمطلب كشته شد و بعد از آن روز بر پیامبر هیچ روزی سخت از روز جنگ موته نبود،  زیرا در آن روز پسر عموی پیامبر جعفر بن ابی طالب كشته شد سپس امام زین العابدین (ع) فرمود: هیچ روزی همچون روز مصیبت حضرت امام حسین (ع) نیست كه سی هزار تن در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و می پنداشتند، كه از امت اسلام هستند و هر یك از آنها می خواستند از طریق ریختن خون امام حسین (ع) به نزد پروردگار می انداخت و ایشان را موعظه می فرمود و كار را تا آنجا كشاندند كه آن حضرت را از روی ظلم وجور و دشمنی به شهادت رساندند. آنگاه امام زین العابدین (ع) فرمود:‌ خداوند حضرت عباس (ع) را رحمت كند كه به حق ایثار كرد و امتحان شد و جان خود را فدای برادرش كرد تا آنكه دو دستش قطع شد. لذا خداوند عزوجل در عوض،‌ دو بال به او عطا كرد تا همراه ملائكه در بهشت پرواز كند، همان طور كه به جعفر بن ابی طالب (ع) هم دو بال عطا فرمود و به تحقیق، حضرت عباس (ع) نزد پروردگار مقام و منزلتی دارد كه روز قیامت همه شهدا به آن مقام و منزلت غبطه می خورند.
ایثار و جانبازی، راز و رمز تعالی حضرت عباس (ع):
با توجه به روایاتی كه در شان حضرت عباس (ع) از ائمه علیهم السلام رسیده و در آن به ایثار و فداكاری در راه امام خویش تصریح شده است، به روشنی، فضیلت و مقام آن بزرگوار آشكار می شود. حضرت عباس (ع) فرزند كسی است كه آیه ( و من الناس یشری نفسه ابتغاء مرضات الله, بقره-207) در شانس نازل شد و از سلاله دودمانی است كه اسوه ایثار و از خودگذشتگی بودند و سوره هل اتی، در شان ایثار ایشان نازل شده است.
فداكاری، ایثار و جانبازی در اسلام و مكتب اهل بیت علیهم السلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به طوری كه امیرمومنان در جایی ایثار را برترین فضیلت اخلاقی می داند.
در جایی دیگر، علی (ع) ایثار را بالاترین عبادت معرفی می نماید و در روایتی دیگر غایت و هدف تمام مكارم اخلاقی را ایثار و از خودگذشتگی می داند.
علی (ع) در قسمتی از نامه خود به حارث همدانی می فرماید: بدان كه برترین مومنان كسی است كه در گذشتن از جان و خانواده و مال خویش از دیگر مومنان برتر باشد.
حال در اینجا این سوال مطرح می شود كه، مگر سایر شهیدان از جان خود نگذشتند، پس چه چیزی حضرت عباس را از سایر شهیدان متمایز می سازد؟
جواب این است كه معرفت حضرت عباس (ع) از همه شهیدان والاتر و اطاعتش از امام خویش، كاملتر بود. براساس دیدگاه اسلام و مكتب اهل بیت (ع) آنچه اعمال نیك را از یكدیگر متمایز می سازد و ارزش اعمال را متفاوت می كند، همان معرفت و بینش و نیت شخص است و كلام پیامبر اسلام (ص) كه فرمود:
(ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین) شاید ناظر به این معنا باشد.
در ضمن روایاتی كه در مورد ثواب و عقاب عمل به صورتهای گوناگون و متفاوت نقل شده، به این دلیل است كه ثواب یا عذاب یك عمل معین، با توجه به معرفت و نیت عامل آن متفاوت می شود. به عنوان مثال، ثواب زیارت امام رضا (ع) در روایتهای معتبر به صور متفاوت نقل شده است و در بعضی روایات تصریح شده كه این تفاوت ثواب، به دلیل تفاوت در معرفت اشخاص است.
آری حضرت عباس (ع) با كمال معرفت در راه دین و امام خویش جانبازی نمود و مراحل كمال و تعالی را طی كرد.
  القاب تابناك حضرت ابوالفضل العباس (ع)
1. قمر بنى‏هاشم
بهره‏ مندى بسیار عباس از جمال و جلال و سیماى سپید و زیبا و سیرت سبز و نورانى، زمینه ‏ساز این لقب است.
2. باب الحوائج
كریمى از دودمان كریمان كه چون حاجتمندى سوى او روى كند، خواسته‏ هایش را برآورده مى‏سازد.
3. طیار
بیانگر مقام و عظمت‏ حضرت عباس(ع) در فضاى عالم قدس و بهشت جاودان است.
4. الشهید
شهادت، كه نشان نمایان ابوالفضل(ع) است و در چهره حیات او درخشندگى بسیار دارد، زمینه ‏ساز این لقب است
5.سقا
دلاورى عباس در صحنه هاى حیرت‏ آور آب‏رسانى به تشنگان، سبب این لقب شد.
6. عبد صالح
لقبى كه حضرت صادق(ع) در زیارت عموى گرانقدرش بدان اشاره دارد:
السلام علیك ایها العبد الصالح. سلام بر تو، اى بنده صالح خدا.
7. سپه سالار
صاحب لواء یا سپه سالار لقب بزرگترین شخصیت نظامى است و عباس در روز عاشورا این لقب را از آن خود ساخت.
8. پرچمدار و علمدار
یادآور دلاوى و حفظ لشكر در برابر دشمن است. علمدارى عباس(ع) این لقب را برایش به ارمغان آورد.
9. ابوقربه (صاحب مشك)، عمید (یاور دین خدا)، سفیر (نماینده حجت ‏خدا)، صابر (شكیبا)، محتسب (به حساب خدا گذارنده تلاشها)، مواسى (جانباز و مدافع حق)، مستعجل (تلاشگرى مهربان در برآوردن حاجات دیگران) و ... از دیگر لقبهاى ابوالفضل است.




تاریخ: سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


اما چه زیبا و محکم برگشت !

پرده ی خیمه را کنار زد ، نگاهی به سمت خیمه گاه حسین کرد ، صدای تبلِ
لشگر نگاهش را جا به جا کرد ، لشگری جدیدآمده بود. این همه لشکر برای
جنگ با 72 نفر!!؟؟

خدای من ، این جماعتی که من می بینم تا سر از بدن حسین جدا نکند آرام نمی
گیرد ، این چه کار بود من کردم ، من راه را بر حسین بستم، خون فرزند
فاطمه بر گردن من است... آخر دستور امیر عبید الله بود، من مأمور بودم و
معذور ... - حر ! با تو ام ای حر ، خودت را فریب نده !کدام امیر ؟ کدام
دستور ؟ فرزند رسول خدا را به مسلخ بردی ! مُهر بدبختی تا ابد بر پیشانی
توست...

خدای من راه نجاتی بفرست ، چه کار کنم ؟ این طرف خانواده ام ، برادرانم،
مقام ، ... آن طرف حسین ... - حر! با تو ام ای حر ! آزاد باش ،
آزاد... دنیا را می خواهی چکار ؟ 50 سال دیگر ، نه 100 سال دیگر! آخرش چه
! نمی خواهی با حسین باشی و تا ابد مهمان لطف و محبتش ؟

خدایا چرا ! اما گمان نمی کنم حسین مرا بپذیرد ، هر اتفاقی برای حسین
بیفتد خودم را نخواهم بخشید ! - حر ! با تو ام ای حر ! حرکت
کن ، برگرد ، برگرد ، باور کن فردا دیگر دیر می شود ! باور کن.....

*** از اسب پیاده شد ، کفش هایش را بر گردن انداخت و سر به زیر افکند
، دل را به دریا زد... ***
خدایا! می روم ، قسمش می دهم ، التماسش می کنم ، گریه می کنم و نام مادرش
را خواهم برد ...
*** کم کم به خیمه حسین نزدیک می شد... ***
خدایا! قبولم می کند ؟ خدایا چه خواهد شد ...؟!
اما... نوازش صدائی افکارش را به هم ریخت...
خوش آمدی ، خوش آمدی حر ! اِرفع راسک یا حر ! سرت بالا بگیر ! بالا تر ....
به راستی مادرت تو را همانگونه که آزاده هستی آزاده نامید ، ای حر ...
***

حر برای مقابله رفت ! اما چه زیبا و محکم برگشت ! و این توفیق را از
ادب و احترام به فاطمه و فرزندان پاک او که سلام و رحمت خدا بر آنان باد
به دست آورد
خدایا اکنون که گاه یاری فرزند حسین است از تو توفیق برگشت را ، آن هم
زیبا و محکم میخواهم...
مهدی جان ، آیا شود روزی از لب های شیرین تو بشنوم ، ارفع راسک یا حر...




تاریخ: دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:اما چه زیبا و محکم برگشت !,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بازی برای یاد گیری 1000 لغت انگلیسی

نام نرم افزار  : LingvoSoft FlashCards English Farsi 1.6

روش کرک :

پس از نصب ، برنامه را اجرا نموده و در پنجره اصلی  آن از منوی Help گزینه Rrgister را

کلیک کنید تا پنجره کوچکی باز شود . در پنجره باز شده ، سریال را در محل مورد نظر

وارد کرده و سپس کلید Add را کلیک کنید . این کار را برای هر دو سریال موجود در فایل

سریال ، به ترتیب انجام دهید .

خصوصیات : ۱۰۰۰ کلمه سطوحه پایین و ۱۰۰۰ کلمه سطوحه متوسط و ۱۰۰۰ کلمه 

سطوحه پیشرفته و ۱۰۰۰ کلمه حرفه حقوق و ۱۰۰۰ کلمه حرفه پزشکی

و ۱۰۰۰ کلمه حرفه تجارت و ۱۰۰۰ کلمه حرفه رایانه

حجم : ۲.۶۲ MB

قیمت : ۱ صلوات

دانلود نرم افزار




تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1390برچسب:بازی برای یاد گیری 1000 لغت انگلیسی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

انواع سرطان و راههای پیشگیری از آن ها
 
 
سرطان بیماری است که می‌تواند تقریبا در همه جای بدن بروز می‌کند، برای مثال ممکن است در پوست، استخوان، عضلات، خون یا دستگاه لنفاوی بروز کند.در هر سنی واقع می‌شود، ولی بیشتر در سنین بالا بروز می‌کند. منتشر شود: سلولهای سرطانی می‌توانند به درون بافت مجاور انتشار یابند یا ممکن است از طریق خون یا دستگاه لنفاوی به سایر قسمتهای بدن منتقل شوند. در برآوردهای فعلی از هر سه نفر یک نفر دچار سرطان می‌شود.
● امروزه غالبا می‌توان سرطان را:‌
پیشگیری کرد، می‌توان از بسیاری سرطانها با رعایت اصول بهداشتی از قبیل، سیگار نکشیدن، خوردن انواع غذاهای سالم، اجتناب از عوامل سرطان‌زای شناخته شده، پیشگیری کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:انواع سرطان و راههای پیشگیری از آن ها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
اس ام اس تاسوعای حسینی
 
نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو عشق دیریست كه در پیچ و خم عباس است
هر چه داریم همه از كرَم عباس است خلقت جنت حق لطف كرم عباس است
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
در کلاس عاشقی عباس غوغا می کند در دل هر عاشقی عباس مأوا می کند
هر کسی خواهد رود در مکتب عشق حسین ثبت نامش را فقط عباس امضاء می کند
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
عباس لوای هفت افراشته است وین راز به خون خویش بنگاشته است
او پرچم انقلاب عاشورا را با دست بریده اش بپا داشته است
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
جانم فدای نام زیبایت، ابوالفضل قربان زخم چشم بینایت، ابولفضل
گر من به چای القمه بودم، زِ حسرت هر آن بخشکیدم برآن روزت ابولفضل
تاسوعا روز قمر بنی هاشم تسلیت باد
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
نام علمدار سپه آید به گوشم انگار من عمری به او حلقه به گوشم
جانم بلرزد هر می گوید «ابوالفضل» سرّی ست خود بنهاده در اعماق گوشم
ایام سوگواری تسلیت باد
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
یا ابوالفضل :
آموخته ایم از تو وفاداری را خون تو نوشت معنی یاری را
ای کاش که آب کربلا می آموخت آن روز زچشمت آبرو داری را ...
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
به یکتایی قسم یکتا است عباس امیر کشور دلها است عباس
اگر چه زاده ام البنین است و لیکن مادرش زهرا است عباس
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
یادم زوفای اشجع الناس اید وز چشم ترم سوده ی الماس اید
اید به جهان اگر اگر حسین دگری هیهات برادری چو عباس اید
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
ای قدوقامت تو معنی قدقامت من ایکه الهام عبادت زوجودت گیرم
کربلا کعبه عشق است منم دراحرام شددراین قبله عشاق دوتاتقسیرم
دست من خوردبه ابی که نصیب تو نشد چشم من دیددراین اب روان تصویرم
باید این دیده ودستها بدهم قربانی تاکه تکمیل شود حج من وتقدیرم
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
با خدا عباس وقتی دست داد . . . هر دو دست خویش را از دست داد
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
آهای عطر گل یاس آهای خدای احساس - تموم زندگیم فدای یک نگاه عباس
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
دلم مست و لبم مست و سرم مست بخون ای دل که صبرم رفته از دست
بخون ای دل محرم اومد از راه بخون اجر تو با عباس بی دست
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
دریا تمام سوز لبش را به آب داد صحرا به تشنگان قدح آفتاب داد
مردی سوار اسب بهب دیا سلام کرد باران نیزه بود که او ار جواب داد
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
همچو باران که شبی شعله به دریا زده است لشکر دشمن از اندام .... جا زده است
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
دامن علقمه و باغ گل یاس یکی است قمر هاشمیان بین همه ناس یکی است
سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب نام زیبای اباصالح و عباس یکی است
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
عباس یعنی ذکر طوفانی مهدی عباس آوای غزل خوانی مهدی
درک محرم کرده ای دانی چه گویم عباس یعنی اوج مهمانی مهدی
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
كربلا لبریز عطر یاس شد . نوبت جانبازی عباس شد
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
دانی از چه رو گاه گاه آید زلزله چون زمین هم میكند با نام زینب هلهله
دانی از چه رو گاه گاه توفان میشود صحنه جنگیدن عباس اكران میشود
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


ایمان ووفا سایه ی بالای تو بود ایثار علی (ع)نقش به سیمای تو بود
گر لب نزدی به اب دریا عباس(ع) دریای ادب میان لبهای تو بود



تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:اس ام اس تاسوعای حسینی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

                                              دانلود نرم افزار




تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:دانلود مرورگر اوپرا 10 _ Opera 10,60 Build 3445,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

            

با سلام .

امروز برای شما نرم افزار محبوبی را کهاز گروه مرورگر اینترنت می باشد قرار دادم .

این مرورگر نسخه 8.0.1 می باشد .

این نرم افزار نسخه فینال می باشد.

 

حجم : 14.393 مگابایت

فرمت فایل دانلودی : ZIP

قیمت : 5 صلوات

 

                                         دانلود نرم افزار Firefox Setup 8.0.1

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

۵ روش عاشق کردن دیگران



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:۵ روش عاشق کردن دیگران ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مداحی شیعیان بحرینی در...

مداحی شیعیان بحرینی در وصف رهبر انقلاب

متن عربی مداحی:

انّ حبی و ولائی لعلی الخامنائی
انّ من عاد، معاد الحق و الآل
فسابقی فی انتمائی
و سابقی عند لائی
رافضاً اعدائه و المبغض الضالّ
لا تکن بال عن هدی الله فتزداد ضلالة
و استعل آل وهم النور الّذی منه تلألأ
فخذ من کبدی ولائی الابدی و خذ قلبی و خذ روحی و احشائی
سیبقی سیّدی أیا فجر غدی!
فعرش لک و استل قلبی، مولای!
اهواک نوراً من الله آتی
اهواک طهراً لروحی و ذاتی
اهواک شمساً منیر حیاتی
اهواک اهواک حتی مماتی
ترجمه فارسی مداحی:
علی خامنه ای عشق من است
دشمنش، دشمن حق و اهل بیت (ع) است
با او خواهم ماند
وفادار به او خواهم ماند
دشمنم با دشمنانش و کینه توزان گمراه
نگران نباش از هدایت خدا، که این نگرانی سبب گمراهی است
منزلت اهل بیت را عالی بدان، که آنها تلالوء نور خدایند
مرا قطعه قطعه کنید، ولایتم تا ابد خواهد بود
او همچنان مولای من خواهد بود
ای سپیده فردای من!
مولای من! قلبم قلمرو توست
دوستت دارم، ای نور خدایی!
دوستت دارم، ای مایه پاکی روح و ذات من!
دوستت دارم، خورشید روشنی بخش زندگی ام!
دوستت دارم، دوستت دارم، تا زنده ام!



تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:مداحی شیعیان بحرینی در,,, ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

شرط عشق ,,و محرم عشق است

 

 

شرط عشق

پیش ازآنی که عزادار محرم باشی

سعی کن درحرم دوست تو محرم باشی

خاک ازحُرمت شش گوشه او حُرمت یافت

گرشوی خاک رهش قبله عالم باشی

منزلت نیست ترا بی مدد مهرحسین

گرچه موسی شوی و عیسی مریم باشی

گرچه نیکوست به اندوه و غمش ناله زدن

سعی کن زینت این روضه و پرچم باشی

همره زمزم اشکی که ترا بخشیدند

می توان مُحرم بیت لله اعظم باشی

شادی هردوجهانت بخدا تأمین است

گردراین ماه عزا همسفر غم باشی

صاحب بزم حسین است، علی وزهرا

نکند غافل ازاین محفل ماتم باشی

به همان دست وسروسینه مجروح قسم

شرط عشق است براین زخم تومرهم باشی

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 آذر 1390برچسب:شرط عشق ,,و محرم عشق است,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی