معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .
با فایرفاکس بیشتر آشنا شوید 
 
پرینت
FireFox
مرورگر فایرفاکس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان شناخته شده و در یک چرخه انتشار سریع هر سه ماه یک‌بار نسخه‌ای از آن عرضه می‌شودو به همین دلیل هر بار با تنظیمات، گزینه‌ها و میانبرهای جدیدی رو‌به‌رو می‌شویم که کار با آن‌ها چندان ساده نیست.
مشکل اغلب کاربران با به‌روزرسانی‌های مکرر این است که همراه با امکانات جدید کار با آن روز‌به‌روز سخت‌تر می‌شود.

اکثر تنظیمات فایرفاکس در بخش Options (‌در سیستم‌عامل مک در Preferences) قرار دارند که از طریق منوی Tools در دسترس است. در دو زبانه اول یعنی General و Tabs می‌توانید مواردی را مشخص کنید که می‌خواهید به‌هنگام اجرای مرورگر بارگذاری شوند.



اگر می‌خواهید با هر بار باز شدن مرورگر تب‌هایی را که در آخرین وبگردی باز کرده‌اید مشاهده کنید، از بخش When Firefox Starts گزینه Show My Windows and Tabs from Last Time را انتخاب کنید. در‌صورتی‌که هر بار تعداد تب‌های زیادی را باز می‌کنید و قصد دارید تنها هنگام کلیک برروی آن تب، سایت بارگذاری شود، به زبانه Tabs رفته و گزینه Don’t Load Tabs Until Selected را تیک بزنید.



برای آن‌که تعیین کنید فایرفاکس با مواجهه با فایل‌های موجود در اینترنت چه عملی را انجام دهد، به زبانه Applications بروید. در این زبانه لیستی از انواع فایلی را خواهید دید که قبلا حداقل یک‌بار توسط مرورگر باز شده‌اند. برای نمونه، اگر می‌خواهید تمامی لینک‌ها از نوع mailto توسط سرویس جی‌میل اجرا شوند، در لیست به‌دنبال mailto بگردید و توسط منوی کشویی در ستون Action، گزینه جی‌میل یا هر سرویس دلخواه دیگر را انتخاب کنید.



به همین ترتیب می‌توانید نرم‌افزار پیش‌فرض را برای باز کردن فایل‌های JPEG، MP3 و غیره انجام دهید. در‌صورتی‌ که پسوند دلخواه شما در لیست نیست، پیش از این در وبگردی خود با آن پسوند خاص رو‌به‌رو نشده‌اید.



اگر از فایرفاکس در سیستم‌ها و یا دستگاه‌های همراه دیگر هم استفاده می‌کنید، بهتر است بوکمارک‌ها، رمزهای عبور، تنظیمات شخصی، تاریخچه و موارد دیگر را در همه این سیستم‌ها همگام یا به‌اصطلاح سینک کنید. بدین منظور به زبانه sync بروید و روی عبارت Set Up Firefox Sync کلیک کنید. یک حساب کاربری در فایرفاکس ایجاد کرده و همین کار را در سیستم‌ها و دستگاه همراه خود انجام دهید.



با اجرای این فرآیند، یک کد چهار رقمی دریافت خواهید کرد. به سیستم اصلی، یعنی سیستمی که در آن تنظیمات اولیه را به‌طور کامل انجام داده‌اید، بازگردید و این بار گزینه Pair a Device را انتخاب و کد چهار رقمی را وارد کنید. اکنون فرآیند سینک آغاز شده و دستگاه‌های شما همگی مرورگری با تنظیمات یکسان خواهند داشت.





بسیاری از وب‌سایت‌ها رفتارهای شما را هنگام مرور سایت بنا به دلایلی از جمله ارائه تبلیغات ردیابی می‌کنند. معمولا کاربران چنین ویژگی‌ را نمی‌پسندند. اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید از طریق صفحه Options به زبانه Privacy بروید و در بخش Tracking گزینه Tell Websites I do Not Want to Be Tracked را تیک بزنید. البته باید توجه داشته باشید درصورتی‌که وب‌سایت‌ها گزینه‌ای را برای جلوگیری از ردیابی اتخاذ نکرده باشند، این روش جوابگو نیست و آن سایت به کار خود ادامه می‌دهد.



در هر صورت برای آن‌که حریم خصوصی خود را بهینه‌تر کنید، بهتر است این گزینه را تیک بزنید. لازم به ذکر است که این امکان به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است.





علاوه بر امکاناتی که در منوهای مرورگر در اختیار کاربران قرار دارد، گزینه‌هایی وجود دارند که تنها توسط مدخل about:config قابل دسترسی هستند. about:config چیزی شبیه به مدخل‌های رجیستری ویندوز است و مملو از امکاناتی است که کمتر کاربری با آن‌ها آشنایی دارد. از تغییر رنگ فونت در نوار آدرس گرفته تا تشخیص غلط‌های املایی طبق خواسته شما و حتی فعال‌سازی ویژگی‌های مخفی.



تب‌ها را می‌توان در مدخل about:config دستکاری کرد. در‌صورتی‌که می‌خواهید به لیست کاملی از امکانات موجود در about:config دسترسی پیدا کنید، به آدرس ویکی فایرفاکس رجوع کرده و موارد دلخواه خود را اجرا کنید.





معمولا مصرف‌کنندگان و خریداران را به دو دسته عمده تقسیم می‌کنند: آن‌هایی که به یک برند خاص وفادار بوده و زیر بار خرید هیچ محصول دیگری نمی‌روند و آن‌هایی که اهل معامله‌اند و به‌دنبال محصولات خوب و با قیمت مناسب هستند. در‌صورتی‌که در دسته دوم قرار دارید و می‌خواهید قبل از خرید محصول از بهترین‌ها و کم‌قیمت‌ترین‌ها مطلع شوید، افزونه PriceBlink را روی مرورگرتان نصب کنید.



این افزونه برای مرورگرهای کروم،‌ فایرفاکس، سافاری و اینترنت اکسپلورر نصب می‌شود. با نصب PriceBlink با ورود به سایت‌های معتبر فروش محصولات، گزینه‌های مشابه برایتان لیست شده و درصورتی‌که نمونه ارزان‌تری از محصول انتخابی شما موجود باشد، امکان مقایسه و بررسی خواهید داشت.
 

اضافه کردن نظر



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:با فایرفاکس بیشتر آشنا شوید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
اگر رمز ویندوزتان را فراموش کردید با ما همراه شوید! 

 

Windows
احتمالا برای شما هم پیش آمده که کلمه عبور ویندوز خود را از یاد برده باشید؛ در چنین مواردی در صورت وجود دیسک مربوط به نصب سیستم‌عامل، بازیابی کلمه عبور کار چندان سختی نیست اما در صورت نداشتن هیچ‌یک از این‌ها می‌توانید از برنامه‌هایی شبیه به Offline Windows Password استفاده کنید.
کار با این برنامه به‌قدری ساده است که شما را از اجرای فرآیندهای پیچیده و برخی مواقع مخرب، بی‌نیاز می‌کند.  

مرورگر خود را باز کنید و به آدرس pogostick.net/~pnh/ntpasswd بروید. روی عبارت Instructions & image to download کلیک کنید و از بخش Download لینک cd110511.zip مربوط به Bootable CD image را دانلود کنید.

برای رایت کردن آن روی سی‌دی، از Image Burner ویندوز و یا ابزاری مثل (Img Burn (imgburn.com استفاده کنید.

 

سیستم را توسط سی‌دی ساخته شده بوت کنید. برای انجام این‌کار باید به بخش بایوس بروید و در آنجا اولویت را به سی‌دی تغییر دهید. زمانی که سی‌دی بوت شد، چند مرحله را باید پشت سر بگذارید؛ ترجیحا برای افزایش سرعت کار در این مراحل پرسش و پاسخ، کلید Enter را بزنید. برای مثال، آن‌طور که در تصویر می‌بینید، از شما پرسیده می‌شود که پارتیشن یک را برگزینید و در صورت زدن Enter، گزینه پیش‌فرض انتخاب خواهد شد.

 

گام مرحله دوم را تا پرسش چهارم (یعنی آن‌جایی که از شما سوالی مبنی بر رجیستری و ویرایش کاربری پرسیده می‌شود) ادامه دهید. در مرحله Edit User Info & Passwords باید نام کاربری را وارد کنید که قصد تعویض یا بازیابی کلمه عبور آن را دارید. پس از وارد کردن نام کاربری، Enter را بزنید.

 

در این مرحله مقابل همان گزینه‌ای که نام کاربری‌تان را وارد کرده‌اید باید کلمه عبور دلخواهی را تایپ کنید. بهتر است این قسمت را خالی بگذارید؛ بنابراین بار دیگر فقط کلید Enter را بزنید. با انجام این‌کار کلمه عبور برای نام کاربری دلخواه شما حذف شده و برای ورود مجدد به ویندوز نیازی به وارد کردن آن نیست. به این ترتیب، پس از ورود به ویندوز می‌توانید یک کلمه عبور جدید انتخاب کنید.

 

در این گام باید فرآیند تغییر کلمه عبور را به اتمام برسانید. علامت ! را تایپ کنید و Enter را بزنید. برای ذخیره‌ کردن مراحل انجام شده و گام نهایی حرف Y را تایپ کنید. توجه داشته باشید که پیام EDIT COMPLETE نشان از تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند است. سیستم را ری‌استارت کنید و بدون هیچ مشکلی وارد ویندوز شوید. در صورت نیاز کلمه عبور جدیدی را برای کاربر تنظیم کنید.
 

اضافه کردن نظر



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آموزش تبدیل عکس به متن! 
Converting pic
برای شروع ابتدا وارد این سایت شوید.

حالا مانند تصویر زیر روی Browse کلیک نموده و عکس خود را از روی سیستم انتخاب نمایید.
سپس بر روی گزینه ی Submit کلیک نمایید.
حالا یک نام دلخواه انتخاب نمایید و سپس بر روی Submit کلیک نمایید.
اکنون عکس شما تبدیل به متن شده است و شما می توانید با کلیک بر روی Download Now آن را دریافت نمایید.

همچنین اگر مایل باشید ، می توانید تغییراتی را بر روی متن خود قبل از دانلود آن انجام دهید.
این تغییرات شامل تغییر کاراکتر های متن شما و میزان کم یا زیاد بودن تعداد کارکترها می باشدکه پس از اعمال تغییرات کافیست چند ثانیه صبر کنید تا فایل شما آماده شود و سپس آن را دانلود نمایید.
پس از دریافت فایل،آن را با برنامه ی Notepad باز نمایید.درصورتی که متن را به صورت به هم ریخته مشاهده کردید کافیست فونت برنامه ی Notepad را به Courier New' و یا 'Lucida Consol تغییر دهید و  تیک گزینه ی wordwap را از تب Fonts بردارید.
 
 

اضافه کردن نظر



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:آموزش تبدیل عکس به متن! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
IP چیست؟ - بخش اول 
ip
 کامپیوترها برای حضور در شبکه نیاز به آدرس شناسایی دارند. نشانی پروتکل اینترنت (Internet Protocol Address) یا به اختصار نشانی آی‌پی (IP Address) شماره ايست که به هر کامپيوتر متصل به شبکه اختصاص داده ميشود تا بتوان به کمک آن شماره به کامپیوتر مربوطه دسترسي داشته و تبادل اطلاعات نمود.
آی پی داری ورژن های مختلفی است مانند آی پی ورژن 4 یا ورژن 6 که ورژن 6 جدید ترین آن است ولی هنوز به صورت گسترده استفاده نمی شود. آی پی ورژن 5 استفاده نمی شود و کاربردی ندارد.
یک آی پی از 4 بخش تشکلی شده است که در ورژن 4 آن ها را با نقطه از یک دیگر جدا می کنند و هر بخش حداقل 0 و حداکثر 255 است. البته بخش اول از سمت چپ هیچگاه صفر نمی شود.
آی پی از دو جزء تشکلیل می شود یک جزء Net ID و دیگری Host ID نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توان گفت که مورد اول مانند نام خانوادگی است و مورد دوم مانند نام فرد است. و تفاوت بین این دو را Subnet Mask می گویند.
 وقتی می گویند Subnet Mask یک آی پی برابر 255.255.255.0 است یعنی قسمتی که برابر است با 255 Net ID نام دارد یا همان نام خانوادگی و قسمت صفر Host ID نام دارد یا همان نام فرد. 
برای مثال با توجه به Subnet Mask بالا دو جزء آی پی 192.168.162.10  به این صورت است که سه عدد اول را Net ID گفته می شود و قسمت آخر Host ID گفته می شود. 
مثلا در آی پی 198.138.156.100 با توجه به Subnet Mask 255.255.0.0 دو بخش اول که برابر است با 255 به آن Net ID گفته می شود. پس در این آی پی قسمت 198.138 Net ID گفته می شود. و بخش سوم و چهارم که برابر با صفر است در Subnet Mask به آن Host ID می گویند که در این آی پی 156.100 همان Host ID است یا همان نام.
بگذارید کمی سطح پایین تر بگوییم. شبکه ها مانند خانواده ها هستند و فرض کنید که هر خانواده فقط می خواهد با افراد خودش گفتگو کند پس باید Net ID آنها یکی باشد برای مثال در خانواده آقای جاهدی افرادی که با یک دیگر گفتگو می کنند همگی دارای یک فامیلی هستند ولی با نام های متفاوت. پس حسین جاهدی می تواند با فاطمه جاهدی گفتگو کند نه با عباس قادری.  و وقتی که می گویند این خانواده داری subnet Mask برابر با 255.255.255.0   است نتیجه می گیریم که این خانواده دارید 255 نفر است. (ماشاالله به پدر و مادر این خانواده)
در یک شبکه هم وقتی Subnet Mask مشخص می شود برای مثال 255.255.255.0 است پس آی پی های 192.168.200.45 و 192.168.200.12 و 192.168.200.80 و 192.168.200.194 می توانند با یک دیگر ارتباط داشته باشند. ولی با آی پی 192.167.200.80 این شبکه ما ارتباط برقرار نمی کند چرا که Net ID یا همان نام خانوادگی آنها یکی نیست.
با توجه به تعداد افراد یک شبکه شما Sub net Mask خود را مشخص می کنید برای مثال اگر 300 کاربر دارید باید از subnet Mask برابر با 255.255.0.0  استفاده کنید.
آی پی ها دارای کلاس های مختلفی هستند.
در شكل زير محدوده آدرس دهي كلاسهاي مختلف را ميبينيد.
در بخش بعدی به انواع آی پی ها و معرفی آی پی ورژن 6 و روش بدست آوردن آی پی سیستم و وب سایت ها می پردازیم.
 

اضافه کردن نظر



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:IP چیست؟ - بخش اول ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی