معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

 

کیبوردتان را ضد عفونی کنید!!

 



اهل کار کردن با کامپیوتر هستید؟
کامپیوتر شخصی دارید یا از یک کامپیوتر عمومی در محل کار استفاده می‌کنید؟
در هر دو صورت باید بدانید تمیز کردن و ضد عفونی کردن این وسیله پر کاربرد بسیار ضروری است. بر اساس تحقیقاتی که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته است باکتری‌های مضری که روی یک کیبورد ( صفحه‌کلید کامپیوتر ) اجتماع می‌کنند، بسیار بیشتر و مضرتر از باکتری‌های مضری هستند که روی کاسه یک توالت جمع می‌شوند ...

وسایلی که برای تمیز کردن کیبورد نیاز داریم در خانه همگی مان وجود دارد و نیازی نیست هزینه اضافی کنید. ابزارهای تمیز کننده مثل اسپری‌های فشرده هوا برای تمیز کردن کیبورد چندان کارایی ندارند. کمی دستمال کاغذی که بتوانیم با آن گردگیری کنیم، یک لیوان آب، جارو برقی، گوش پاکن و پیچ گوشتی کافی است.

1 - ابتدا کیبورد را در حالت صاف و مسطح قرار دهید.

2 - سپس یک سری مناسب به جارو برقی خود متصل کنید.

3 - مکش جارو را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید و به آرامی شروع به تمیز کردن لابه لای کلیدهای کیبورد خود کنید تا جارو هر چیزی که بین آنها مانده است، بیرون بکشد. بهترین سری جارو برقی برای انجام این کار سری است که در انتهایش کمی مو‌های نازک دارد و معمولا برای تمیز کردن مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4 - سپس دستمال کاغذی یا دستمال گردگیری خود را بردارید و سعی کنید روی کلیدها و لابه لایشان را کمی گردگیری کنید. در این مرحله کلیدها زیاد تمیز نخواهند شد ولی مقداری از گرد و غباری که چند سال یا ماه است روی آنها نشسته کاسته می‌شود.

5 - در پشت کیبورد تعدادی پیچ وجود دارد آنها را به وسیله یک پیچ گوشتی مناسب و با حوصله باز کنید و بعد از برداشتن قاب آن، پیچ گوشتی را بردارید و از یک گوشه کیبورد شروع به در آوردن کلیدها از جایشان کنید. این کار پیچید‌گی خاصی ندارد. می‌توانید آن را بدون پیچ گوشتی و با دست هم انجام دهید ولی در هر دو حالت باید با حوصله انجام‌اش دهید. خوب اگر اولین بار باشد که صفحه کلیدتان را تمیز می‌کنید، بعد از پیاده سازی کلیدها احتمالا یکی از ترسناک‌ترین مناظر ممکن را می‌بینید. زیر کلیدهای شما مخلوطی از گرد و خاک وجود دارد و حسابی کثیف است. اگر هر چند ما یکبار با جارو برقی لابه لای کلیدها را تمیز می‌کنید، لازم است ماهی یک‌بار هم آن را باز کرده و درونش را تمیز کنید.

6 - بعد از اینکه با جارو برقی تمیز کاری را انجام دادید، ممکن است هنوز در برخی جاها روی سطح کیبورد ذراتی چسبیده باشند. اینجاست که گوش پاک‌کن به کار می‌آید تا شما را از شر این ذرات ریز هم خلاص کند. بعد هم می‌توانید لابه لای جای کلیدها را با یک دستمال مرطوب کمی تمیزتر و سپس با یک دستمال خشک کاملا خشک کنید.

7 - اگر دقت کرده باشید روی کلیدها خصوصا آنهایی که بیشتر از بقیه کاربرد دارند، همواره مقداری چربی سر انگشت‌ها می‌نشیند. برای اینکه از شر این چربی هم خلاص شویم، می‌توانیم کلیدها را در یک لیوان محلول آب و مواد شوینده بیندازیم. کمی صبر کنیم و سپس آنها را خوب خشک کنیم و بعد جا بزنیم. فقط حتما کلیدها را کاملا خشک کنید و سپس جا بزنید.


5 نکته در مورد تخم مرغ

 

من عاشق تخم مرغم . چون کالری کمی دارد ، منبع بسیار خوب پروتئینی است و بر خلاف نظر عموم الزاماً کلسترول بد خون را بالا نمی برد .

چگونه می توان گفت که تخم مرغی خراب شده است ؟
قبل از اینکه شما خوردن تخم مرغ را ترک کنید ، 5 نکته وجود دارد که شما باید در مورد سالم بودن غذا و اینکه چطور اطمینان حاصل کنید که با خوردن تخم مرغ یا دیگر محصولات فاسد شده دچار بیماری نمی شوید وجود دارد .

1 - حتماً مطلع باشید که تخم مرغ ها از کجا آمده اند ؟
تخم مرغ ها را چک کنید که خراب نباشند. من سعی می کنم تخم مرغ محلی و طبیعی بخرم . البته این قابل اطمینان تر بودن آن را تضمین نمی کند اما طبق استانداردهای طبیعی احتمال اینکه مرغ های محلی ،غذای فاسد خورده باشند کمتر است و خرید آنها و در صورت فاسد بودن ارجاع آن به فروشنده راحت تر است .

2 - پختن تخم مرغ ، سالمونلا را می کشد
اگر تخم مرغ را در درجه حرارت 160 درجه فارنهایت یا بیشتر بپزید ( نه به صورت عسلی و شل ) یا تا حدی که سفیده و زرده هر دو سفت شوند ، می توان به خوردن آن اطمینان داشت . این بدین معنی است که با خوردن تخم مرغ آب پز سفت شده ، خاگینه و نیمرو خطری شما را تهدید نمی کند .
پاستوریزه کردن نیز باکتری را می کشد و در اکثر محصولاتی که در آنها از تخم مرغ خام استفاده می شود ( مانند سس مایونز ، خمیر کیک و شیرینی ، بستنی و غیره ) از تخم مرغ پاستوریزه استفاده می شود . اگر این نوع محصولات را در خانه درست می کنید حتماً از سالم بودن تخم مرغ اطمینان حاصل کنید .

3 - نگهداری در شرایط خوب و مناسب
درجه خنک دهی یخچالتان چقدر است ؟ نگهداری غذاها در زیر 40 درجه فارنهایت تا حد زیادی جلوی رشد باکتری را می گیرد .

4 - صبحانه را در خانه درست کنید
خوردن غذای خانگی الزاماً ضامن این نیست که دچار بیماری ناشی از مسمومیت غذا نشوید اما اگر معیارهای غذای سالم را می دانید احتمال ابتلاء به بیماری های ناشی از مسمومیت غذا به کمتر از 5 نوع در شما می رسد . من خودم اگر بخواهم کلوچه بخورم همان لحظه آن را درست می کنم یا یکی از 14 دستور پخت های صبحانه ی فوری را انتخاب می کنم . این دستور پخت ها همفیبر بالایی دارند و هم سالمند . ضمناً در مقایسه با وقتی که باید برای آماده شدن یک ساندویچ تخم مرغ در اغذیه فروشی ها هدر بدهم در وقت و هزینه نیز صرفه جویی کرده ام .

5 - آشپزخانه خود را چک کنید تا در مورد فاسد شدن غذاهای دیگر نیز مطمئن شوید
بهتر است مرتب درون یخچال تان را چک کنید. این چک کردن به شما کمک می کند تا از تاریخ مصرف تخم مرغ و دیگر لوازم خوراکی داخل یخچال تان با خبر باشید و آنها را به موقغ و قبل از فاسد شدن مصرف کنید.

 

آشفتگی خانه شما سلامت تان را به خطر می اندازد!

 


به هم ریختگی گاهی زندگی را برا ی ساکنان یک خانه دشوار کرده و روی سلامت آنها تاثیر منفی می‌گذارد. به‌ عنوان نمونه اگر این احساس را داشته باشید که آشپزخانه شما نامرتب است، ممکن است به مرور تما یل خود به انجام آشپزی را از دست بدهید و ترجیح دهید به جای پختن غذایی سالم در خانه، از بیرون غذای آماده سفارش دهید. موارد دیگر عبارتند از:

آشفتگی و استرس
پاکیزه نگه‌داشتن خانه میزان استرس‌های روزمره را پایین آورده و سبب افزایش سلامت و کیفیت کارها می‌شود اما وقتی آشفتگی به امری معمول در یک خانه بدل می‌شود، احساس ضعف، شکست و ناامیدی را افزایش می‌دهد.

آشفتگی و موفقیت
افرادی که خانه‌های به هم ر یخته و آشفته دارند، نمی‌توانند شغل مناسب خود را بیابند و در ارتباطات اجتماعی‌شان موفق نیستند. نوع نگاهی که مردم به شما دارند می‌تواند بر جنبه‌های گوناگون زندگی‌ مانند نوع شغلی که می‌ یابید یا روابط اجتماعی‌ تان تاثیر بگذارد. اگر دفتر کار یا خانه یا حتی وب‌ سایت شخصی شما منظم و مرتب نباشد، قضاوت مردم در مورد شما منفی خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در محیط‌های آشفته کار یا زندگی می‌کنند از نظر اطرافیان افراد هوشیار و حساب‌گری نیستند، در حالی که در واقعیت این‌طور نیست و اغلب ضریب هوشی مساوی با دیگران دارند.

آشفتگی و تناسب‌اندام
اگر خانه شما نامرتب باشد و همیشه انبوهی از وسایل رو ی غلتک تردمیل ر یخته شده باشد، مسلما حوصله جمع کردن آنها و استفاده از تردمیل را نخواهید داشت. اگر اتاق شما همیشه مرتب باشد، تنها کافی است روی تردمیل بروید و دکمه start را فشار دهید و ورزش کنید اما در غیر این صورت کلی از وقت شما تنها صرف جابه‌جا کردن وسایل می‌شود و بعد از آن شاید حوصله ورزش نداشته باشید.

آشفتگی و آسم و آلرژی
گرد و غباری که روی کاغذهای باطله و روزنامه‌ها و وسایلی که یک گوشه ریخته شده‌اند، جمع می‌شود، می‌تواند محل مناسبی برای رشد و نمو و گسترش انواع هاگ‌ها و باکتری‌ها باشد که خود مسبب آسم و آلرژی در انسان هستند. همچنین گرد و غبار حاوی بسیاری آلاینده‌های سمی از جمله سرب و آفت‌کش‌ها است. لازم است هر چند وقت یکبار با کمک یک دستمال مرطوب یا جارو برقی مناسب گرد و غبار و خاک فرش و کف زمین گرفته شود.

آشفتگی و روابط خانوادگی
اتاق خواب مانند یک پناهگاه امن به ویژه برای همسران است. در یک اتاق خواب نباید اثری از کامپیوتر، ظرف آشغال، اسباب‌بازی و لباس‌های کثیف باشد. در صورت مرتب بودن است که تعادل و هماهنگی برقرار شده و مهر و محبت بیشتری بین اعضای خانواده برقرار می‌شود.


چگونه پس انداز کنیم؟

 


شرایط اقتصادی جهان این روزها به گونه ای است که بسیاری از ما نوعی فشار و نگرانی اقتصادی را تجربه می کنیم. اگر می خواهید صرفه جویی کنید و دغدغه های مالی کمتری داشته باشید حتما به نکات زیر توجه کنید:

1 - لیستی از مخارجتان تهیه کنید
به جای اینکه همه حساب و کتاب ها را در ذهنتان انجام دهید و مرتب از خودتان بپرسید چقدر خرج کرده ام و حالا چقدر پول دارم و ... لیستی تهیه کنید و همه هزینه ها را یادداشت کنید. بدین ترتیب هم بر مخارج ماهانه کنترل بیشتری خواهید داشت و هم انگیزه ای برای صرفه جویی و خود داری از مخارج غیرضروری پیدا خواهید کرد.

2 - وقتی احساساتی یا گرسنه هستید به خرید نروید
وقتی احساساتی هستید، مثلا دلتان گرفته یا از چیزی خوشحال هستید، به خرید نروید چون احتمال اینکه ولخرجی کنید و چیزهایی را بخرید که به آنها نیازی ندارید زیاد است. خیلی اوقات برای اینکه از احساسات منفی فرار کنیم و ذهنمان را از چیزهای ناراحت کننده منحرف کنیم، چیزهایی را می خریم که برای لحظاتی شادمان می کنند. مثلا ممکن است فقط به منظور خرید یک پیراهن به فروشگاه رفته باشیم ولی با یک شلوار، یک کت و چند جفت جوراب و چیزهای دیگر به خانه برگردیم. اگرچه خرید چنین چیزهایی برای لحظاتی ما را شاد می کنند، اما این شادی به زودی از بین می رود و آنوقت ما می مانیم و چند وسیله غیرضروری و یک حساب خالی!
همین مطلب در مورد مواقعی که بسیار گرسنه هستید و به فروشگاه می روید صادق است. ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر یک از محصولات داخل مغازه فکر خریدنش به سرتان بزند!

3 - خودتان را با فعالیت های هیجان انگیز و افراد دوست داشتنی سرگرم کنید
به جای اینکه بعد از یک روز کاری برای رهایی از خستگی و دغدغه های کاری به یک رستوران فست فود بروید به فعالیت های دیگری بپردازید که هم خوشحالتان می کنند و هم پرخرج نیستند. به همراه اعضای خانواده یا دوستان به فعالیت های سرگرم کننده یا فعالیت های فردی مثل باغبانی یا نقاشی بپردازید. معمولاً وقتی بی حوصله، احساساتی یا تنها هستیم بیشتر خرج می کنیم، بنابراین سعی کنید به روشهای موردعلاقه خود وقتتان را پر کنید.

4 - کم کم ولی همیشه پس انداز کنید
بعضی ها فکر می کنند چون درآمدشان زیاد نیست نمی توانند پس انداز کنند ولی این مثل آن می ماند که بگوییم چون همه روز بیکار نیستیم نباید یک ساعت را به ورزش اختصاص دهیم. کارشناسان معتقدند که بهترین راه برای تقویت حساب بانکی این است که کم کم پس انداز کنیم ولی این کار را همیشه ادامه بدهیم. به جای اینکه ناگهان قسمت بزرگی از حقوق ماهیانه تان را به حساب پس اندازتان واریز کنید و مبلغ کمی را برای روزهای باقیمانده ماه نگه دارید، هر بار مبلغ کوچکی را پس انداز کنید. خواهید دید بدون اینکه خودتان متوجه شوید پس اندازتان هر ماه بیشتر خواهد شد. هرچه بیشتر شاهد بیشتر شدن موجودی حسابتان باشید، انگیزه بیشتری برای پس انداز کردن پیدا خواهید کرد.

5 - مبلغی را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهید
بهتر است هر از گاهی هزینه ای را به فعالیت های تفریحی اختصاص دهید. اگر تفریح کافی نداشته باشید ممکن است ناگهان از شرایط خسته و دچار افراط شوید و کل پس اندازتان را یک شبه خرج کنید. دوست دارید تلویزیون جدیدی برای اتاق نشیمن بخرید؟ دوست دارید به یک مسافرت بروید؟ پس از همین الان شروع کنید و پولتان را پس انداز کنید.

6 - به وبلاگ های مالی مراجعه کنید و یا وبلاگ خود را بسازید
وبلاگ هایی با موضوعات پول و درآمد و سرمایه گذاری به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده و می توانند الهام بخش بسیاری از افراد باشند. همچنین سرک کشیدن به زندگی دیگران و خبردار شدن از مخارج آنها می تواند جالب باشد. حتی اگر شجاعت کافی را داشته باشید می توانید وبلاگ خودتان را داشته باشید و توصیه های خود را به اشتراک بگذارید. با این کار نه تنها با کسانی که در زمینه های اقتصادی با شما همفکر هستند ارتباط برقرار می کنید، بلکه نوعی انگیزه و احساس غرور را در شما ایجاد خواهند کرد.

8 - از دیگران کمک بخواهید
اگر واقعا احساس می کنید که تحت فشار هستید خیلی راحت و بدون خجالت از دیگران کمک بخواهید. به یک کارشناس امور مالی مراجعه کنید و شرایطتان را با او در میان بگذارید. این افراد تجربه رویارویی با مشکلی شبیه به مشکل شما را دارند و با ارائه برنامه ای واقع بینانه به حل مشکل مالی شما کمک خواهند کرد.

 




تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب: کیبوردتان را ضد عفونی کنید!!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

شما ترجیح می دهید که انگشترتان را در کدام انگشتتان قرار دهید؟



انگشت شست
انگشت اشاره
انگشت وسط
انگشت انگشتری
انگشت کوچک
انگشتر به دست نمی کنم .


جواب تست:

انگشت شست : شما مجذوب کالاهای مدرن و روز هستید از مورد توجه قرار گرفتن لذت می برید شما تفریح کردن را دوست دارید از زندگی لذت می برید و همشه آماده هستید تا با چیزهای جدید رو به رو شوید .

انگشت اشاره : شما دارای اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر هستید رهبری و هدایت ر ا دوست دارید و می توانید در ظاهر بسیار جدی و خشن باشید اما در باطن ملایم و حساس هستید .

انگشت وسط: بیشتر افرادی که در این گروه قرار دارند از رشد و بالندگی سر باز می زنند و بیشتر خودمحور هستند با و جود این همشه بی ریا هستند بخصوص نسبت به خانواده و دوستانشان .

انگشت انگشتری : شما فردی حساس و رومانتیک هستید عمیقا امید دارید تا عشقی بیابید که گرما بخش دل و ابدی باشد .

انگشت کوچک : شما فردی مهربان و متواضع هستید به جزئیات توجه می کنید و دوست ندارید در کارهایتان کوچکترین اشتباهی از شما سر بزند شما بیش از حد خود را به کار مشغول می کنید .

در چند انگشت : آن عده از افراد که در دو انگشت یا بیشتر انگشتر دارند اعتماد به نفس ندارند و همیشه مراقب هستند تا عشق واقعی شان را بیابند عاشق تجملات هستند اما آن را جایگزین ناقابلی برای دوستان و عاشق خود می دانند.

انگشتر به دست نمی کنید : شما خواستار زندگی ساده و بدون تجملات هستید فردی بی ریا ، قابل اطمینان ، آرام ، باهوش و سختکوش هستید و همیشه دوستدار آموختن چیزهای تازه اید . به دلیل احساس خجالتی که دارید از جمع دوری کرده و تا جایی که بتوانید از مشاجره پرهیز می کنید.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خصوصیات روح چیست ؟


خصوصیات روح :
1 – تقدّس و طهارت :
خداوند متعال در آیات متعدد این روح را متصف به صفت قدس و طهارت نموده است .
قال الله تعالی : « وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ » . ( بقره آیه 87 )
و به عيسی بن مريم دليلهای روشن عنايت کرديم و او را به روح القدس تاييد نموديم .
و
قال الله تعالی : « إِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْأَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ ..» ( مائده آیه 110 )
خدا به عيسی بن مريم گفت : نعمتیرا که به تو و مادرت ارزانی داشته ام ياد کن ، آن زمان که به روح القدس ياريت کردم .

2 – وسیله تأیید الهی بندگان صالح :
قال الله تعالی : « لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشيرَتَهُمْ أُولئِكَ كَتَبَ في‏ قُلُوبِهِمُ الْإيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنه ..» . ( مجادله آیه 12)

هيچ قومى را كه ايمان به خدا و روز رستاخيز دارند نمى‏يابى كه با دشمنان خدا و رسولش دوستى كنند، هر چند پدران يا فرزندان يا برادران يا خويشاوندانشان باشند آنان كسانى هستند كه خدا ايمان را بر صفحه دلهايشان نوشته و با روحى از ناحيه خودش آنها را تقويت فرموده‏ .

3 – منسوب به خداوند است :
آیات دیگر مؤید این است که مبدأ پیدایش روح خداوند است .
قال الله تعالی : «فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا» . ( مریم آیه 17 )
و ميان خود و آنان حجابى افكند (تا خلوتگاهش از هر نظر براى عبادت آماده باشد). در اين هنگام، ما روح خود را بسوى او فرستاديم و او در شكل انسانى بى‏عيب و نقص، بر مريم ظاهر شد!
خداوند متعال در این آیه شریفه روح را با تعبیر روحنا به خود منسوب فرموده است .
چنان که مرحوم علّامه طباطبایی در تفسیر المیزان آورده اند : مبدأ حیات که جاندار به وسیله آن قادر بر احساس و حرکت ارادی می شود ولی مراد از روح ، در آیات همان روح و نفس و نام نفس ناطقه می باشد که در کالبد همه ی افراد انسانهای موجود ، وجود دارد و وجود آن از ناحیه خدا و وابسته به اوست .

4 – تجرّد و قابل قسمت نبودن :
در نوشته جات بالا گذشت .

5 – ملازم و متحد بودن حقیقت انسان یا همان روح با ملائکة الله در عین غیریّت :
قال الله تعالی : « تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربّهم من کلِّ امر » . ( قدر آیه 4 )
ملائکه و روح به اذن پروردگار خود در شب قدر از جهت هر امری که حامل آن هستند فرود می آیند .
« یوم یقوم الروح و الملائکة صفّاَ » . ( نبأ آیه 38 )
قیامت روزیست که روح و ملائکه با صفوف خاصی قرار می گیرند .
در حقیقت ملائکه جلوه ای و مرتبه ای از حقیقت روح است که روح بر آن قائم و اصل آن است .

6 - موجودی امری است :
چنان که در مباحث و آیات گذشته ذکر شد ، روح به خلاف جسم انسان که به تدریج خلق گردیده به محض اراده الهی و امر حضرت حق هست و وجود پیدا گردیده است .

این مبحث همچنان ادامه دارد ...




تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:خصوصیات روح چیست ؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

عقل و صبر در برابر گناه چه رابطه ای با هم دارند؟

 
انسان در راه معشوقش به اندازه عشقش صبر می‌کند و بهره انسان، چیزی جز تلاش او نیست چرا که ‌انسان‌ بدون‌ سعي‌ خودش‌ به‌ هيچ‌ رشدي‌، به‌ هيچ‌ معرفتي و به‌ هيچ‌ كمالي‌ دست‌ نخواهد يافت‌.
 

 

جام دینی، وقتی عقل انسان ضعیف شد و نتوانست برای ادامه مسیر برنامه‌ریزی کند و در پاسخ به  نیازهای غریزی و طبیعی ناتوان شد، کنترل آن به دست اوهام و آرزوها می‌افتد و غرایز نفسانی، چون کبریتی شعله‌ور می‌شوند که آن هوای نفس است و در واقع مبدا و ریشه هوای نفس، جهالت است و این نادانی است که هر نوع حیاتی را نابود می‌کند.

 

حال که جهالت هر نوع حیاتی را نابود می‌کند در روايات اسلامى عالي‌ترين صبر را صبر بر معصيت و هوای نفس ذکر کرده‌اند كه به هنگام فراهم آمدن عصيان و گناه، انسان مقاومت كند و از لذت گناه چشم بپوشد تا عاقلانه به مسیر زندگی ادامه دهد.

 

از این باب است که خداوند به صابران در راهش، بی‌حساب پاداش می‌دهد: «إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِساب».




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


قرآن شفاست یعنی چه؟
 
آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیات ابتدایی سوره بقره به تبیین شفا بودن قرآن پرداختند.
 

 

جام دینی؛ آیت الله جوادی آملی توضیح دادند: قرآن در مرحله اول پیش گیری می کند و آمده تا نگذارد کسی مریض شود و اگر کسی حرف قرآن را در مقام دفعِ مرض گوش نداد، مبتلا می شود و در مرحله دوم می خواهد راه درمان را نشان بدهد و اگر کسی در مقام رفع مرض هم حرف قرآن را گوش نداد آن‌گاه است که خدا او را رها می‌کند.

 

وقتی مریض به حال خود رها شد، بیماری‌اش افزوده می‌شود. این افزایشِ بیماری برای مرحله سوّم است. البته باید توجه داشت که افزایش مرض از طرف خدا نیست بلکه خود انسان این بلا را بر سر خود می آورد یعنی همین که کسی راه پیش گیری را نپذیرد و بعد از ابتلا، راه درمان را هم قبول نکند به حال خود واگذار می شود و مرضش افزوده می‌شود و کسی جز خود انسان مقصر نیست و صد البته که خدا در هر حالی که بنده اش اراده کند دست گیری می کند و قران چنین کتابی است.


تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:قرآن شفاست یعنی چه؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
دکتر مومن کیست/ نکته مهم در طبابت قرآن کریم
خداوند فرموده که قرآن شفای دردهاست، برای توضیح این پیام الهی، در ذیل ویژه گی های طبابت قرآن آورده می شود.

 

جام دینی؛ آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیات ابتدایی سوره بقره در تبیین طبابت قرآن گفت: وقتی دکتر، طبیب حاذقی باشد هم درد را به بیمار می گوید (که درد چیست و چه چیز دردآور است، مرض‌آور است) و هم راهِ درمان را می گوید.

 

ایشان بیان کردند: قرآن می فرماید که من شفایم، نه این که صبر می‌کنم هر که مریض شد او را درمان کنم. بلکه قرآن شفاست، هم در مقام دفع مرض، هم در مقام رفع مرض، یعنی نه می‌گذارد جامعه اسلامی بیمار بشود، نه می‌گذارد کسی که بیمار شد به همان وضع بیماری‌اش بماند، هم می‌گوید چه چیز دردآور و مرض‌آور است و هم راه درمانش را بیان می‌کند.

 

اگر طبیبی بنشیند تا بیمارها به او مراجع کنند، این طبیب الهی نیست. طبیب الهی که انبیا به این طب متّصف‌اند (طبق بیان حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه، رسول خدا (ص) به عنوان طبیب معرّفی شده است) "طبیب دوّار بطبّه" هستند که هم بیماری را می شناسند و به مردم نسبت به آن آگاهی می دهند و هم راه درمان را می دانند و به همه نشان می دهند و همچنین منتظر نمی نشیند هر که بیمار شد به آنها مراجعه کند بلکه خود به سراغ بیمار می روند./ SHIA-NEWS

431

 

 


برچسب ها: انتهای خبر / سایت جام نیوز




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 خواص شگفت انگیز گلابی؟!

 
گلابی سرشار از ویتامین‌های A,B1,B2,C و عناصری مانند فسفر، سدیم، کلسیم، منیزم، گوگرد، پتاسیم، کلر، روی، مس، آهن، منگنز، ید و ارسنیک است. برگ درخت گلابی در رفع عفونت مجاری ادراری موثر است و با مصرف آن اسید اوریک دفع می‌شود.
 

 

خواص مفید گلابی دارای ۷۶ تا ۸۳ درصد آب، ۶ تا ۱۲ درصد مواد قندی مانند دکستروز ولوز(غالبا عاری از ساکارز)، یک تا دو درصد اسیدهای آلی آزاد مانند اسید مالیک و سیتریک، تانن، پکتین، انورتین آسپاراژین (خصوصا در میوه‌های جوان) است.
 

گلابی سرشار از ویتامین‌های A,B1,B2,C و عناصری مانند فسفر، سدیم، کلسیم، منیزم، گوگرد، پتاسیم، کلر، روی، مس، آهن، منگنز، ید و ارسنیک است.

پوست درخت گلابی اثر قابض دارد و برگ آن اثر مدر و آرام کننده دارد و از آن در موارد ورم مثانه، وجود باکتری در ادرار و وجود سنگ در مجاری ادراری استفاده می شود.

برگ درخت گلابی در رفع عفونت مجاری ادراری موثر است و با مصرف آن اسید اوریک دفع می‌شود.

 

گلابی میوه‌ای خوش طعم است که البته در مصرف آن به حالت خام نباید افراط شود زیرا معده‌های ضعیف آن را به خوبی هضم نمی‌کنند این در شرایطی است که هضم گلابی پخته آسان است و اثر ملین دارد.

گلابی دارای اثر از بین برنده اسیداوریک در بدن است ضمن این که اثر ملین و تامین کننده عناصر معدنی بدن را نیز دارد.

 

گلابی برای مبتلایان به بیماری قند خون میوه‌ای مناسب بوده و در رفع کم خونی و خستگی عمومی موثر است ضمن این که غذای خوبی برای زنان باردار است. با مصرف مقادیر زیادی گلابی در چند روز، مشروط به این که اغذیه دیگری خورده نشود، فشار خون به صورت قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید.

 

گلابی دارای گیاهی به صورت درختچه و به ارتفاع چند متر و یا به صورت درخت و دارای ساقه‌ای به بلندی ۱۰ تا ۲۰ متر است. از مشخصات گلابی این است که ریشه‌ای عمیق و برگ‌هایی ساده، صاف و دندانه‌دار دارد و میوه آن مخروطی شکل، گوشت دار و خوراکی است. قسمت مورد استفاده درخت گلابی، برگ‌های جوان، پوست ساقه و میوه آبدار، معطر و خوش طعم آن است.

 

گلابی با نام علمی «Pyrus communis L» به تیره گل سرخ تعلق دارد.
"پزشکان ایران"




تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:خواص شگفت انگیز گلابی؟! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی